آیا به دنبال شغل برای درآمد بیشتر هستید؟ آیا سرمایه کافی برای ایجاد شغل را ندارید؟ در این بخش می خواهیم یکی از شغل هایی را معرفی کنیم که نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارد. با ما تا انتهای مقاله درآمد نصب دوربین مدار بسته همراه باشید.

تامین کردن امنیت جامعه و شهر یکی از مواردی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت های مختلف برای ایجاد امنیت در جوامع مختلف تجهیزات گوناگونی را طراحی کرده اند. دوربین مدار بسته یکی از این تجهیزات به شمار می رود. در ادامه می خواهیم درآمد نصب دوربین مدار بسته، میزان سرمایه لازم برای ورود به این شغل، روش های ورود به این شغل و غیره را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید. شما می توانید با طی کردن دوره های مختلف این شغل در مجموعه ما یعنی فنی سازان به راحتی وارد این شغل شوید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

بهترین آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته یکی از تجهیزات امنیتی به شمار می رود. این وسیله در ساختمان های مسکونی یا تجاری برای حفظ امنیت و همچنین نظارت بر ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این وسیله از یک دوربین برای تصویربرداری و همچنین یک NVR یا DVR برای انتقال دادن و ضبط همان تصاویر تشکیل شده است. در واقع NVR یا DVR تصاویر ضبط شده را به حافظه دستگاه انتقال می دهد و در آن جا ذخیره می کند. سنسور تصویر نیز یکی از اجزای اصلی دوربین های مدار بسته به شمار می رود.

این سنسور از دو نوع CCD و CMOS  تشکیل می شود. همچنین لنز های مختلفی در این دوربین ها به کار میرود که کیفیت و رزولوشن های مختلفی دارند. شما باید طبق نیاز خود لنز متناسب خود را انتخاب نمایید.

بدنه دوربین مدار بسته نیز انواع مختلفی دارد که می توان به مدل مینیاتوری، بولت، اسپیددام، کیوب، باکس و غیره اشاره نمود. از دوربین های مدار بسته در ساختمان های تجاری و فروشگاه های بزرگ برای حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت استفاده می کنند. همچنین سازمان ها و شرکت های مختلف که دارای بخش های زیادی می باشند. از دوربین مدار بسته برای نظارت و کنترل عملکرد کارکنان خود استفاده می کنند. این امر باعث می شود تا ورود و خروج کارمندان و سایر افراد حاضر در شرکت کنترل شود.  در نتیجه کیفیت کار در آن شرکت بالا برود. همچنین از اسناد و مدارک با ارزش در ادارات محافظت خواهد شد.

همه این موارد را بررسی کردیم تا از اهمیت این وسیله آگاه شوید. شما با طی کردن دوره های ما در مجموعه فنی سازان به راحتی وارد بازار کار شوید. همچنین از درآمد نصب دوربین مدار بسته بهره مند شوید.

درآمد نصب دوربین مدار بسته

انواع مختلف دوربین های مداربسته

دوربین های مدار بسته به سه گروه تقسیم بندی میشوند که به شرح ذیل میباشد:

  • دوربین های مدار بسته از نظر نوع سیگنال
  • آنالوگ
  • دو منظوره
  • آی پی تحت شبکه
  • دوربین های مدار بسته از نظر شکل ظاهری
  • دوربین های دام
  • دوربین های صنعتی
  • دوربین های مینیاتوری
  • دوربین های مادون قرمز
  • اسپید دام
  • دوربین های چرخشی
  • دوربین های مدار بسته از نظر قاب و پوشش
  • ضد آب با قاب بزرگ یا (پمپ بنزینی)
  • مخفی
  • قاب فانتزی

آموزش نصب دوربین مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته

با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز به روز تجهیزات امنیتی جدیدتری به بازار عرضه می شود تا از سرقت ها و دزدی ها جلوگیری شود. دوربین مدار بسته سال هاست که به بازار عرضه شده است و مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته است.

برای اینکه شما بتوانید این وسیله را نصب کنید به مهارت و تخصص نیاز دارید. درآمد نصب دوربین مدار بسته با توجه به بازار کار آن خوب و بالا می باشد به همین دلیل افراد زیادی برای یاد گرفتن این شغل و کسب مهارت اقدام می کنند. شما می توانید با گذراندن دوره های ما به راحتی وارد بازار کار شوید و از درآمد نصب دوربین مدار بسته بهره مند شوید.

با توجه به اینکه درآمد نصب دوربین مدار بسته و تعمیرات آن بالا می باشد، افراد زیادی جذب این کار شده اند و تمایل دارند در این زمینه کار کنند. توجه داشته باشید رسیدن به درآمد بالا در این شغل بدون تخصص و مهارت کافی امکان پذیر نمی باشد.

مجموعه فنی سازان در دوره های مختلف نصب دوربین مدار بسته کلیه مهارت های لازم را برای ورود به این حرفه را برای شما به صورت عملی و تخصصی توسط اساتید با تجربه و کارکشته به شما ارائه خواهد داد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

نصب دوربین مدار بسته چگونه انجام می شود؟

نصب دوربین مدار بسته مراحل مختلفی دارد که باید آنها را طی کنید. در ابتدا باید نقشه و طرح اصلی ساختمان مورد نظر را بررسی نمایید و محل نصب دوربین های مدار بسته را مشخص نمایید. در ادامه می بایست نوع و تعداد دوربین های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 سپس اقدام به کابل کشی و سیم کشی برای نصب دوربین های مدار بسته نمایید. مرحله کابل کشی در این شغل بسیار حساس می باشد.  باید سیم های استفاده شده به صورت توکار و یا به وسیله داکت مخفی شود. پس از انجام این کار نصب دوربین مدار بسته و اتصالات آن مانند مانیتور و DVR باید با دقت بالایی انجام شود. در انتها تنظیمات نرم افزاری دستگاه DVR و دوربین انجام می شود و اگر لازم باشد تنظیمات اتصال دوربین ها به تلفن همراه نیز انجام خواهد شد.

شغل نصب دوربین مدار بسته

درآمد نصب دوربین مدار بسته

قبل از راه اندازی هر کاری و ورود به هر شغلی حتما از بازار کار و درآمد آن شغل اطلاعات لازم را کسب نمایید. شغل های فنی اصولا درآمد بالایی را برای افراد به همراه خواهند داشت.

 شغل تعمیرات و نصب دوربین مدار بسته نیز جزو شغل های فنی به شمار می رود که مشتریان زیادی نیز دارد. قطعا مشاهده کرده اید که امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته در ساختمان ها و فروشگاه ها افزایش یافته است و علاوه بر مکان های خصوصی و شخصی، سازمان های دولتی و ادارات نیز اقدام به نصب دوربین مدار بسته کرده اند.

افرادی که در حوزه تعمیر و نصب دوربین مدار بسته فعالیت می کنند می توانند با  پروژه های مختلف قرارداد ببندند و سیستم دوربین مدار بسته آن ها را تامین کنند و همچنین اگر این سیستم ها دچار خرابی شد، نسبت به تعمیر این دوربین ها اقدام نمایند. در نتیجه اگر قرارداد خوبی ببندید می توانید از درآمد بالایی بهره مند شوید.

با توجه به اینکه روز به روز میزان استفاده از دوربین مدار بسته افزایش می یابد و افراد زیادی اقدام به نصب این دوربین ها می کنند، می توان پیش بینی کرد که وارد شدن در این شغل درآمد زایی بالایی برای افراد خواهد داشت.

 نکته بسیار مهم دیگر این است که شما می توانید از تخصص خود در خارج از کشور نیز استفاده نمایید. اگر قصد مهاجرت دارید، این تخصص و مهارت به درد شما خواهد خورد.

میزان درآمد نصب دوربین مدار بسته با توجه به مهارت ها و تخصص افراد متفاوت می باشد. به این ترتیب که هرچقدر مهارت های شما در تعمیرات و نصب دوربین های مدار بسته بیشتر باشد طبیعتا درآمد شما نیز بیشتر می باشد.

در کل باید گفت با توجه به حجم کاری که این افراد دارند از دستمزد بالایی بهره می برند و افرادی که دوربین های مدار بسته را به فروش می رسانند نیز از درآمد بالایی برخوردار هستند. به طور کلی درآمد نصب دوربین مدار بسته در ماه چیزی بین 10 تا 20 میلیون می باشد.

اگر در این شغل هستید و می خواهید درآمد خودتان را بالا ببرید، می توانید با گذراندن دوره های ما این امر را محقق نمایید و مهارت های خود را افزایش دهید.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در افزایش درآمد نصب دوربین مدار بسته موثر باشد که در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

تبلیغات صحیح و گسترده: یکی از راه های افزایش درآمد شما در هر شغلی تبلیغات درست و گسترده می باشد. به این ترتیب که با تبلیغات صحیح مشتری های شما روز به روز افزایش خواهد یافت و به درآمد بالا خواهید رسید.

برخورد حرفه ای و مناسب با مشتری: شما در هر شغلی که هستید اگر برخورد مناسب و خوبی با مشتری نداشته باشید پس از مدتی مشتری های شما ریزش پیدا خواهد کرد و در نتیجه درآمد شما کاهش خواهد یافت. درآمد نصب دوربین مدار بسته نیز به این موضوع بستگی دارد. به این ترتیب که با برخورد مناسب و حرفه ای با مشتری شغل شما رونق پیدا خواهد کرد.

سرعت عمل بالا و خوش قول بودن: یکی دیگر از عواملی که سبب افزایش درآمد شما در هر شغلی می شود سرعت عمل و خوش قول بودن می باشد. قطعا کسی را در دنیا پیدا نخواهید کرد بخواهد وقت خود را بیهوده هدر یا به عبارت دیگر بخواهد الاف شود. پس سرعت عمل و خوش قول بودن نیز یکی از عوامل افزایش درآمد می باشد.

به روز بودن در زمینه دوربین ها: امروزه کلیه وسایل روز به روز در حال پیشرفت می باشند. به همین دلیل شما باید با توجه به شغل خود از وسایل به روز در کار خود استفاده نمایید.

مهارت و تجربه بالا: از جمله عواملی که موجب افزایش درآمد شما می شود مهارت بالا می باشد. شک نکنید اگر مهارت و تجربه بالایی در هر کاری داشته باشید درآمد شما افزایش خواهد یافت.

 در این شغل نیز مهارت و تخصص از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شما می توانید با گذراندن دوره های مختلف در مجموعه ما یعنی فنی سازان به مهارت های لازم برسید و در نتیجه درآمد شما افزایش خواهد یافت.

سرمایه لازم برای ورود به شغل نصب دوربین مدار بسته

سرمایه لازم برای ورود به شغل نصب دوربین مدار بسته

اصولا این شغل سرمایه بالایی لازم ندارد. به این ترتیب که اگر می خواهید تنها در بخش تعمیرات و نصب دوربین مدار بسته فعالیت کنید، تنها سرمایه ی مورد نظر برای شروع به کار گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت می باشد.

 در این مورد شما نیازمند سرمایه آنچنانی برای خرید ابزار نخواهید بود.

اما اگر می خواهید این شغل را به صورت مستقل شروع نمایید و صفر تا صد کار را خودتان در دست بگیرید، نیازمند خرید ابزار می باشید. همچنین برای اجاره مغازه نیز نیاز به سرمایه اولیه دارید که می توانید با بخشی از درآمد خود آن را پرداخت نمایید. اگر نمی خواهید برای خود مغازه اجاره کنید، می توانید با شرکت ها و سازمان های مختلف به صورت قراردادی همکاری نمایید و برای خود کسب درآمد کنید.

اگر می خواهید در بخش فروش دوربین مدار بسته فعالیت کنید، نیازمند سرمایه اولیه برای خرید دوربین هستید که بیشتر شرکت ها به صورت چکی کار می کنند و برخی دیگر تنها به صورت نقدی محصولات خود را به فروش می رسانند.

در انتها باید گفت شما با گذراندن دوره های نصب دوربین مدار بسته در مجموعه ما یعنی فنی سازان می توانید روانه بازار کار شوید و پس از کسب تجربه کافی برای خود به صورت مستقل کار کنید و از درآمد نصب دوربین مدار بسته بهره مند شوید.

معرفی شغل فروش و نصب دوربین مدار بسته

با توجه به اهمیت روز افزون اماکن و افراد مختلف به امنیت، استفاده از دوربین مدار بسته رواج پیدا کرده است. این دوربین ها تا حدود زیادی از وقوع جرائم مختلف از جمله سرقت و دزدی جلوگیری کرده است.

 درصد دزدی در مکان هایی که مجهز به دوربین مدار بسته میباشد تا حدود زیادی کم تر شده است.

در شرکت ها و ادارات نیز برای اینکه بر روی عملکرد کارکنان خود نظارت داشته باشند، از دوربین مدار بسته استفاده می کنند و به همین ترتیب از گم شدن و سرقت مدارک و اسناد با ارزش جلوگیری می نمایند.

به همین دلایل بازار کار افرادی که در حوزه دوربین مدار بسته هستند بسیار پر رونق می باشد. یعنی چه افرادی که در بخش فروش این دوربین ها هستند و چه افرادی که در بخش تعمیرات و نصب این دوربین ها هستند از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند.

درآمد نصب دوربین مدار بسته

شغل فروش دوربین های مدار بسته به این ترتیب است که شما دوربین های مختلف و تجهیزات مربوط به آن را از شرکت های مختلف خریداری می نمایید و به افراد مختلف یا نصاب ها به فروش می فروشید.

شرکت های مختلف با توجه به تقاضای زیاد دوربین های مدار بسته، دست به تولید انواع مختلفی از دوربین ها زده اند و شما می توانید با توجه به نیاز خود دست به خرید بزنید. همچنین فروشندگان این دوربین ها با توجه به اینکه امروزه از این وسیله زیاد استفاده می شود می توانند از سود خوبی بهره مند شوند.

معمولا کسانی که دارای فروشگاه یا مغازه ای برای فروش دوربین مدار بسته هستند از مهارت و تجربه لازم برای نصب این دوربین ها نیز بهره مند هستند. به این ترتیب وقتی افراد برای خرید دوربین مدار بسته می آیند نیازمند نصاب نیز هستند، همین امر باعث می شود درآمد نصب دوربین مدار بسته نیز به سود آن ها اضافه شود.

 اما افراد زیادی نیز هستند که سرمایه لازم برای خرید دوربین و اجاره مغازه را ندارند به همین دلیل فقط کار نصب دوربین مدار بسته را انجام می دهند که خودش درآمد بالایی خواهد داشت.

بازار کار نصاب حرفه ای دوربین در ایران

یکی از دغدغه های مهم افراد هنگام راه اندازی شغل جدید بازار کار و سرمایه اولیه مورد نیاز آن شغل می باشد. کمی قبل سرمایه مورد نیاز برای شروع این کار را مورد بررسی قرار دادیم و به این موضوع اشاره کردیم که تنها سرمایه مورد نیاز برای شروع این شغل گذراندن دوره آموزشی می باشد. البته این شغل نیازمند دستگاه های سنگین و گران قیمت نیست و با ابزار های ساده می توان نصب دوربین مدار بسته را انجام داد.

شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی ما در مجموعه فنی سازان و سپس وارد شدن به بازار کار از درآمد خوبی بهره مند شوید.

البته اگر بعد از دوره های آموزشی نتوانستید در جایی مشغول به کار شوید قطعا ما شما را تنها نخواهیم گذاشت و به شما کمک خواهیم کرد تا شغل مورد نظر برای شما فراهم شود. به این صورت که پس از دوره های آموزشی به صورت عملی می توانید در جایی مشغول به کار شوید و پس از مدتی که از تجربه و مهارت کافی برخوردار شدید، اقدام به راه اندازی مغازه کنید و به صورت جداگانه مشغول به کار شوید.

همانطور که اشاره کردیم این شغل بازار کار خوبی دارد و روز به روز برای افزایش امنیت، تقاضای نصب دوربین مدار بسته افزایش می یابد و کسانی که امروز برای آموزش خود اقدام نمایند می توانند در آینده از سود خوبی بهره مند شوند.

چگونه نصاب دوربین مدار بسته شویم؟

شما برای ورود به هر شغلی نیازمند کسب مهارت و تجربه در آن شغل هستید. از این رو برای اینکه یک نصاب دوربین مدار بسته شوید باید دانش و مهارت خود را در این حوزه افزایش دهید. برای افزایش مهارت آموزشگاه های مختلفی وجود دارند که به افراد علاقه مند آموزش می دهند تا وارد بازار کار شوند.

 شما باید در انتخاب این آموزشگاه دقت کافی را داشته باشید و مجموعه ای را انتخاب کنید که از اساتید با تجربه ای برخوردار باشد. مجموعه فنی سازان با سالها تجربه در این زمینه با ارائه دوره های مختلف نصب دوربین مدار بسته توسط اساتید مجرب در خدمت شما عزیزان می باشد.

در زمینه ی نصب دوربین مدار بسته کتاب ها و مقالات زیادی در بازار موجود می باشد و ای موضوع درست است که مطالعه در یادگیری بسیار موثر می باشد. اما آگاه باشید که تنها کتاب خواندن نمی تواند مهارت شما را به اندازه کافی بالا رود و تا کار را به صورت عملی تجربه نکنید نمی توانید در آن مهارت پیدا کنید.

دوره های مجموعه به صورت عملی می باشد و شما پس از گذراندن این دوره ها کاملا آماده ورود به بازار کار می شوید.

برای اینکه یک نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته شوید چند راه پیش روی شما می باشد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • یکی از راه های یادگیری و کسب مهارت، شاگردی کردن در فروشگاه های نصب دوربین مدار بسته می باشد که این روش سال ها پیش مرسوم بوده است. در این روش ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مهارت لازم را کسب کنید و در نهایت ممکن است برخی چیز ها را نیز به صورت اصولی یاد نگیرید.
  • اگر می خواهید به سرعت وارد بازار کار شوید و از مهارت لازم برخوردار شوید این روش مناسب شما نمی باشد.
  • اگر در سنین نوجوانی هستید و به این رشته علاقه مند هستید می توانید طی مدت سه سال در هنرستان های مختلف کار و دانش در رشته برق، این رشته را آموزش ببینید. اگر در سنین بالاتر می باشید می توانید در رشته مهندسی برق در دانشگاه های کشور به مدت چهار سال به تحصیل بپردازید.
  • این روش نیز نیازمند زمان زیادی می باشد و ممکن است پس از اتمام دوره تحصیلی، شما به اندازه کافی مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب نکنید.
  • اما بهترین روش برای اینکه به سرعت وارد بازار کار شوید، ثبت نام کردن و گذراندن دوره های آموزشی آموزشگاه های معتبر فنی حرفه ای می باشد. به این صورت که شما با گذراندن این دوره ها کاملا برای ورود به بازار کار آماده خواهید شد و می توانید شغل خود را شروع نمایید.
  • این نکته را به یاد داشته باشید که هر کدام از راه های بالا را برای ورود به این شغل انتخاب می کنید حتما آن را به صورت عملی و تخصصی دنبال نمایید تا از مهارت کافی برخوردار شوید.

درآمد نصب دوربین مدار بسته

ویژگی‌های یک نصاب حرفه‌ای ماهر

شما برای اینکه یک نصاب حرفه ای شوید لازم است تا همزمان با پیشرفت تکنولوژی شما هم پیشرفت کنید و مهارت های خود را تقویت نمایید. در ادامه می خواهیم ویژگی های نصاب حرفه ای را مورد بررسی قرار دهیم:

  • یک نصاب حرفه ای باید توانایی نصب کردن انواع دوربین مدار بسته از جمله سامسونگ، یونی ویو، داهوا، پاناسونیک، هایک ویژن و غیره را داشته باشد.
  • توانایی سیم کشی و کابل کشی از دوربین مدار بسته تا دستگاه ضبط تصویر را داشته باشد.
  •  توانایی نصب انواع BNC را داشته باشد و همچنین با نحوه سوکت زدن آشنا باشد.
  • با سیستم دوربین های مدار بسته تحت شبکه و قسمت های گوناگون آن آشنا باشد.
  • با حالت های قرار گرفتن هارد آشنا باشد.
  •  در وارد کردن IP به دوربین و تنظیمات مختلف آن مهارت داشته باشد.
  • انواع قسمت های مختلف دوربین مدار بسته را بشناسد.
  • توانایی این را داشته باشد که اتاق نظارت و کنترل بر دوربین ها را طراحی نماید.
  • توانایی این را داشته باشد که تصویر را در هر دوربین تنظیم نماید.
  • مهارت کافی را برای نصب دوربین های آنالوگ، دیجیتال، دستگاه های ضبط تصویر  DVR و  NVR داشته باشد.
  • دوربین هایی که امروزه وارد بازار شده اند دارای ویژگی های جدیدی هستند که می توان دوربین ها را به کامپیوتر و موبایل متصل کرد و تصاویر را به صورت آنلاین از طریق اینترنت دریافت نمود. یک نصاب حرفه ای باید مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد.
  • از چگونگی طراحی مسیر های سیم کشی و کابل کشی، تعداد دوربین ها، چیدمان دوربین ها و غیره  آگاهی کافی را داشته باشد. زیرا بیشتر مشتری ها در مورد تعداد دوربین ها و نقشه مورد نظر برای نصب سوال خواهند کرد و در ادامه برای خرید اقدام می نمایند.
  • همچنین یک نصاب حرفه ای باید در کنار مهارت نصب دوربین مدار بسته در زمینه تعمیرات این دوربین ها نیز مهارت کافی را داشته باشد و دوره های آموزشی را طی کرده باشد.

به این ترتیب درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

همچنین بخوانید: نکات مهم نصب دوربین مدار بسته

کلیه موارد گفته شده برای اینکه یک نصاب حرفه ای شوید در دوره های آموزشی ما وجود دارد و شما از کلیه مسائل مربوط به دوربین مدار بسته و چگونگی کار در این شغل آگاه خواهید شد.

بهترین برندهای دوربین مدار بسته

بهترین برندهای دوربین مدار بسته

با توجه به تقاضای زیاد مشتریان برای دوربین مدار بسته شرکت های بزرگ دنیا اقدام به تولید انواع دوربین های مدار بسته کرده اند که در ادامه بهترین برند های این وسیله را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • دوربین مدار بسته سامسونگ   SAMSUNG))
  • دوربین مدار بسته داهوا (DAHUA)
  • دوربین مدار بسته هایک ویژن   (HikVision)
  • دوربین مدار بسته پلکو (PELCO)
  • دوربین مدار بسته اکسیس (AXIS)
  • دوربین مدار بسته سونی (Sony)
  • دوربین مدار بسته ال جی (LG)
  • دوربین مدار بسته پاناسونیک (Panasonic)
  • دوربین مدار بسته یونی ویو uniview))

بهترین آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته در تهران

در تهران آموزشگاه های زیادی در زمینه های مختلف از جمله نصب دوربین مدار بسته فعالیت می کنند. اما شما باید آموزشگاهی را انتخاب نمایید که از اساتید با تجربه و متخصص برای دوره های آموزشی خود استفاده می کند تا راحت تر و سریع تر وارد بازار کار شوید.

یکی از اموزشگاه های معتبر تهران آموزشگاه ما یعنی فنی سازان می باشد که در زمینه آموزش دوره نصب دوربین مدار بسته فعالیت دارد. این آموزشگاه در تهران است و مدرک معتبر فنی و حرفه ای ارائه می دهد. شما می توانید از این مدرک معتبر در خارج از کشور نیز استفاده نمایید.

اگر قصد مهاجرت به خارج را دارید می توانید از کسب این مهارت بهره مند شوید. همچنین پس از مهاجرت با توجه به شرایط موجود مشغول به کار شوید.

درآمد نصب دوربین مدار بسته

ابزار مورد نیاز نصب دوربین مدار بسته

کمی قبل مهارت های یک نصاب حرفه را مورد بررسی قرار دادیم. اکنون می خواهیم ابزار مورد نیاز یک نصاب حرفه ای را بررسی نماییم:

ابزارهای‌ لازم برای یک نصاب عبارت اند از:

  • چکش کوچک
  • مولتی متر
  • انواع پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو، کاتر، فازمتر
  • فنر سیم‌کشی
  • آچار برای سوکت زدن
  • استریپر مخصوص لخت کردن کابل‌ها
  • آچار BNC
  • دریل برای داکت کشی و نصب دوربین
  • نردبان برای نصب کردن دوربین مدار بسته و تنظیم کردن آن در ارتفاع بالا

مدت زمان لازم برای یادگیری نصب دوربین مدار بسته

مدت زمان یادگیری نصب دوربین مدار بسته به نوع دوره آموزشی و همچنین به خود شخص بستگی دارد و با توجه به این عوامل متغیر می باشد.

دوره های آموزشی دوربین های مدار بسته آموزشگاه فنی سازان

سیستم های امنیتی و حفاظتی دوربین های مدار بسته به دو صورت تحت شبکه و آنالوگ نصب و راه اندازی می شوند. سیستم حفاظتی دوربین مدار بسته آنالوگ بیشترین سهم در آموزش دوربین مدار بسته را به خود اختصاص داده است. این سیستم اینگونه عمل می کند که دوربین ها اطلاعات دریافتی خود را توسط کابل به سمت دستگاه ضبط می فرستند.

این انتقال به صورت آنالوگ انجام می گیرد. در ادامه دستگاه DVR بعد از دریافت این اطلاعات، سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کند و تصاویر ویدیویی را ضبط می کند.

در ادامه آموزش لازم است بدانید که از دستگاه یک کابل ورودی به مانیتور برای نمایش به صورت زنده تصاویر متصل می شود.

دوربین مدار بسته آنالوگ (جایگزین: آموزش دوربین های مدار بسته آنالوگ)

نوع دیگر این دوربین ها که در آموزش ها به آن بیشتر خواهیم پرداخت دوربین مدار بسته تحت شبکه IP است. این سیستم به صورت دیجیتالی عمل می کند و تصاویر را از دوربین ها به دستگاه ضبط اطلاعات انتقال می دهد. این تصاویر با بهترین کیفیت ضبط می شوند و به وسیله یک کابل خروجی به مانیتور متصل می شود.

دوربین مدار بسته تحت شبکه (جایگزین: آموزش دوربین های مدار بسته تحت شبکه)

در این قسمت از آموزش دوربین مدار بسته به تجهیزات مورد نیاز و لازم برای یک سیستم حفاظتی و امنیتی دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت. همانطور که گفتیم دوربین های مدار بسته شامل دو گروه می شوند که هرکدام از آنها تجهیزات خاص خودشان را دارند.

در ادامه تجهیزات مورد نیاز برای سیستم های حفاظتی و امنیتی دوربین های مدار بسته آنالوگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • دوربین آنالوگی که برای تصویر برداری از محیط مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه DVR که سیگنال های مختلف آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کند. این سیگنال ها را که به صورت تصاویر ویدئویی می باشند را ضبط می کند.
  • هارد دیسک که درون محفظه DVR قرار دارد و در حجم های مختلفی موجود می باشد و دستگاه DVR برای ضبط کردن اطلاعات خود به این قطعه وابسته می باشد.
  • برای انتقال تصاویر از دوربین مدار بسته تا دستگاه از کابل کواکسیال استفاده می شود.
  • در دو طرف کابل کواکسیال اتصال  bnc قرار می گیرد.
  • برای تامین برق دوربین ها آداپتور قرار می گیرد.
  • سیم برقی که از دوربین آنالوگ تا آداپتور کشیده می شود.

نکته مهمی که در بیشتر آموزش ها مورد توجه قرار نمی گیرد قطعه ای با نام بالون تصویر است. این قطعه برای زمانی است که فاصله دوربین و DVR زیاد می باشد، این قطعه بین این دو قرار خواهد گرفت و مانند یک تقویت کننده عمل می کند.

تجهیزات دوربین مدار بسته

تجهیزات دوربین مدار بسته آنالوگ (جایگزین: تجهیزات سیستم آنالوگ در آموزش دوربین های مدار بسته)

در ادامه تجهیزات مورد نیاز دوربین مدار بسته تحت شبکه را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • دوربین دیجیتالی برای ثبت تصاویر.
  • کابل شبکه که از یک طرف به دوربین تحت شبکه و از طرف دیگر به سوئیچ متصل می باشد.
  • دستگاه  NVR که اطلاعات را ضبط می کند و به وسیله کابلی به سوئیچ متصل می شود و به وسیله سوئیچ اطلاعات کلیه دوربین ها را دریافت خواهد کرد.
  • سوئیچ یک قطعه پر کاربرد است که کلیه دوربین ها به وسیله کابل شبکه به آن متصل می شوند. اما تنها یک کابل ازسوئیچ به سمت دستگاه کشیده می شود.
  • قطعه دیگر هارد دیسک می باشد که در آموزش های دوربین مدار بسته به آن خواهیم پرداخت. این قطعه درون محفظه NVR قرار دارد و اطلاعات را در خود ضبط می کند.

همچنین بخوانید: تبدیل گوشی اندروید به دوربین مدار بسته

تجهیزات دوربین مدار بسته تحت شبکه (جایگزین: تجهیزات سیستم تحت شبکه در آموزش دوربین های مدار بسته)

در ادامه می خواهیم چگونگی راه اندازی و نصب دوربین های مدار بسته را مورد بررسی قرار دهیم:

  • ابتدا مکان مورد نظر را تجزیه و تحلیل می کنیم تا از نقاط نصب دوربین ها آگاهی پیدا کنیم.
  • دوربین ها را در محل های مشخص شده توسط پیچ و روپلاک نصب می کنیم.
  • دستگاه NVR و DVR را در یک مکان خوب و مناسب نصب می کنیم.
  • مانیتور را در یک اتاق برای نظارت و کنترل قرار می دهیم.
  • سیم کشی های مربوط را انجام می دهیم.
  • داکت کشی برای نقطه های مسقف و همچنین لوله کشی برای نقطه هایی که در فضای باز قرار دارند.

نکته بسیار مهمی که در آموزش ها باید به آن بپردازیم، در مورد سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشد که اگر از سوییچ هایی استفاده کنیم که دارای فناوری POE می باشند دیگر لازم نیست از آداپتور برای تامین برق دوربین ها استفاده کنیم و همان کابل شبکه انتقال، برق دوربین ها را نیز تامین خواهد کرد.

در ادامه آموزش دوربین مدار بسته می خواهیم انواع مختلف دوربین ها را مورد بررسی قرار دهیم شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمایید.

  •     دوربین های دام (DOME): ظاهر این دوربین ها شبیه گنبد می باشد. این دوربین ها کروی می باشند و کل فضا را پوشش خواهند داد. دوربین های دام در سقف نصب می شوند.
  •     دوربین های اسپید دام (SPEED DOME): این دوربین ها نیز شبیه به دوربین های دام می باشند. اما قابلیت چرخش و زوم به صورت حرفه ای به آنها اضافه شده است.
  •     دوربین های بولت (BULLET): این دوربین ها به صورت استوانه ای شکل می باشند. با توجه به بدنه فلزی و محکمی که دارند برای استفاده در فضاهای باز مناسب می باشد.
  •     دوربین های مینیاتوری: این نوع دوربین ها در اندازه های کوچکی تولید می شوند.
  •     دوربین های صنعتی: این دوربین ها نیز دارای بدنه فلزی و محکمی هستند و همچنین قابلیت زوم و فوکوس بالایی دارند.
  •     دوربین های IP : این دوربین ها به شبکه متصل خواهند شد و می توانند از طریق شبکه مانند اینترنت سیگنال ویدیویی را ارسال کنند.

درآمد نصب دوربین مدار بسته

انواع دوربین های مدار بسته (جایگزین: انواع دوربین ها در آموزش دوربین های مدار بسته)

یکی از مزیت های مهم دوربین های مدار بسته که در آموزش ها به صورت گسترده مورد توجه قرار خواهد گرفت، مشاهده کردن تصاویر به صورت زنده بر روی گوشی های موبایل وی یا مرورگر وب می باشد.

کاسبان و صاحبان کسب و کار می توانند به راحتی وضعیت محل کار خود و عملکرد کارکنان خود را رصد نمایند.

برای اینکه انتقال تصاویر بر روی مرورگر وب و گوشی موبایل انجام شود نیازمند اتصال دستگاه DVR یا NVR به شبکه اینترنت می باشیم. این اتصالات به وسیله مودم انجام خواهد گرفت. اکنون کلیه موارد لازم برای انتقال تصاویر ویدئویی در آموزش دوربین مدار بسته در دسترس خواهند بود.  تنها نیاز است تنظیمات مورد نظر انجام شود.

در ابتدا باید تنظیمات مربوط به دستگاه DVR یا NVR انجام شود که برای این امر باید به تنظیمات دستگاه مربوط بروید و آدرس IP مودم، آدرس IP داخلی و غیره را وارد کنید و ذخیره نمایید.

در ادامه باید وارد تنظیمات مودم شوید و از گزینه VIRTUAL SERVER تنظیماتی که به موبایل و مرورگر مربوط می باشد از جمله پورت مرورگر، آی پی داخلی و پورت برنامه موبایل را وارد کرده و به صورت دو گزینه جداگانه ذخیره کنید تا این توانایی را داشته باشید از هر نقطه دنیا تصاویر ویدیویی را رصد نمایید.

همچنین بخوانید: نحوه عیب یابی و تعمیر دوربین مدار بسته

  انتقال بیسیم در آموزش دوربین های مدار بسته

در قسمت آخر این آموزش به انتقال بیسیم دوربین های مدار بسته خواهیم پرداخت. دوربین های مدار بسته بیسیم برای فرستادن و انتقال تصاویر ویدئویی ضبط شده از وای فای استفاده می کنند.

این انتقال به هر دو صورت دیجیتال و آنالوگ امکان پذیر خواهد بود. در سیستم دوربین های مدار بسته ای که به صورت آنالوگ هستند با توجه به اینکه سیگنال ها آنالوگ هستند و طبیعتا نویز پذیر هستند.

به همین دلیل شرایط برای انتقال بی سیم مطلوب نمی باشد. در این نوع از سیستم ها بهتر است از انتقال به وسیله سیم استفاده شود.

اما در سیستم های حفاظتی که تحت شبکه هستند با توجه به اینکه سیگنال ها به صورت دیجیتال هستند شرایط مطلوبی برای انتقال بی سیم فراهم می باشد.

در صورت استفاده از انتقال بیسیم با توجه به اینکه از سیم کشی و کابل کشی استفاده نمی شود در هزینه های انتهایی نیز صرفه جویی خواهد شد.

در این بخش سعی کردیم یکی از شغل های مفید با بازار کار خوب را به شما معرفی نماییم. شما می توانید با گذراندن دوره های آموزشی در مجموعه ما یعنی فنی سازان به راحتی وارد بازار کار شوید.

همچنین از درآمد نصب دوربین مدار بسته بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات