نکات سرویس پکیج دیواری

در این مقاله قصد داریم نکات سرویس پکیج دیواری را بررسی کنیم. پکیج های جدید نیاز به فشار آب ثابت دارند تا بتوانند به خوبی کار کنند. بنابراین پکیجی که دائماً دچار افت فشار می شود همواره سبب نگرانی است. این که هرچه سریع تر جست و جو کرده و علت آن را پیدا کنید برای محافظت از پکیج و خانه تان که در معرض آسیب احتمالی قرار می گیرند حائز اهمیت است.

با وجود این که فشار سنج روی پکیج به سرعت به شما افت فشا را نشان خواهد داد اما به دلیل پیچیده بودن سیستم گرمایشی خانه و سیستم گرم کننده ی آب، یافتن ریشه ی مشکل سخت خواهد بود. معمولاً برای افت فشار دو علت اصلی وجود دارند شامل نشت آب از قسمتی از سیستم، و یا خراب شدن منبع انبساط و در نتیجه آسیب دیدن سوپاپ اطمینان. در ادامه به توضیح بیشتر این دو مشکل و ارائه ی راه حل هایی در مواجهه با آن ها می پردازیم. با نکات سرویس کولر گازی با ما همراه باشید.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات پکیج دیواری در فنی سازان

آاموزش تعمیرات پکیج دیواری

نکات سرویس پکیج دیواری : افت فشار به دلیل نشت آب

در ادامه بحث نکات سرویس پکیج دیواری به نشت آب می پردازیم. به دلیل پیچیدگی لوله کشی های جدید، ممکن است این مشکل به سختی شناسایی شود. بیشتر لوله کشی ها تو کار بوده و در داخل دیوار قرار گرفته اند و یا در پشت کابینت ها و پنل ها پنهان شده اند. بنابراین بررسی ظاهر آنان دشوار است.

هرچند، حتی اگر یافتن محل دقیق سوراخ و نشتی دشوار باشد، یافتن آن ها بسیار مهم است زیرا به مرور زمان منجر به آسیب می شوند؛ از ایجاد قارچ ها و ظاهری ناخوشایند گرفته تا به وجود آوردن پوسیدگی های جدی که منجر به خسارت های گسترده می شود.

ناگفته نماند که اکثر نشتی های موجود در سیستم های گرمایشی خانه از قسمت  نقاط اتصال و مفاصل لوله ها رخ می دهند که این ها نقاط قابل مشاهده و در دسترس هستند. مخصوصاً در نقاطی که لوله ها به رادیاتور ها متصل می شوند احتمال نشتی و چکه ی آب وجود دارد.

سوراخ های موجود در لوله را پیدا کنید

تعمیرات-پکیج-دیواری

یکی از نکات سرویس پکیج دیواری این است که اگر فکر می کنید در نقطه ای از سیستم نشت آب وجود دارد، نقاط اتصال لوله ها به رادیاتور ها را بررسی کنید. توجه داشته باشید که اگر لوله خیس و نمناک باشد این الزاماً نشان دهنده ی سوراخ بودن لوله نیست بلکه ممکن است تغیرات دمایی منجر به میعان و به وجود آمدن این رطوبت شده باشد.

با این وجود اگر به نشت آب از یکی از نقاط اتصال شک دارید، آن محل را با استفاده از یک دستمال حوله ای به خوبی خشک کرده و زیر آن یک سینی یا برگه ی کاغذ قرار دهید و ببینید که آیا به طور مرتب از آن نقطه آب چکه می کند یا نه. از دیگر نشانه های وجود نشتی در لوله می توان به پوسته پوسته شدن و یا پف کردن رنگ لوله یا قرنیز (نوار) چوبی اطراف آن، علائمی از زنگ زدگی، تورم، متورم شدن یا جدا شدن قرنیز چوبی اشاره کرد.

شیر اطمینان را که در زیر اتصالات پکیج قرار دارد پیدا کنید. اگر از محل اتصال این شیر به لوله ی تخلیه آب نشت می کند باید برای تعمیر آن از یک سرویسکار کمک بگیرید.

اگر محل نشتی را پیدا کردید از یک سرویسکار بخواهید که آن را بررسی و تعمیر یا تعویض کند. اگر بعد از این اقدامات فشار پکیج شما ثابت می ماند به این معناست که احتمالاً مشکل همین بوده و برطرف شدهاست. اگر پکیج دائماً دچار افت فشار می شود و هیچ سوراخی یافت نشده است، احتمالاً مشکلی در پکیج وجود دارد.

مقاله مرتبط: علت گرم نکردن پکیج دیواری

افت فشار به علت وجود مشکلی در پکیج

در ادامه نکات سرویس پکیج دیواری به علت افت فشار می پردازیم. اگر اطمینان یافتید که افت فشار به علت وجود نشتی در قسمتی از سیستم گرمایشی نیست، پس باید تمرکزتان را روی خود پکیج بگذارید. اکثر پکیج های جدید دارای یک شیر پرکن هستند که از طریق منبع آب اصلی فشار آب سرد را در سیستم ثابت نگه می دارند.

در برخی از پکیج ها امکان این که فرد از طریق تنظیم شیر پرکن به صورت دستی، میزان آبی که در پکیج و سیستم گرمایشی جریان دارند را کنترل کند، وجود دارد و این شما را قادر می سازد که در صورت افت فشار مجدداً فشار مورد نیاز را به پکیج و سیستم گرمایشی باز گردانید.

گاهی اوقات سیستم هوا تولید می کند. در بیشتر سیستم های دارای تنظیم کننده ی فشار، هوا به صورت خودکار از طریق یک دریچه ی هوا به بیرون فرستاده می شود. این مسئله باعث افت فشار می شود.

این مشکل به دلیل عدم وجود مهار کننده در سیستم گرم کننده ی آب است. این مشکل را با افزودن یک مهار کننده به سیستم گرمایش آب برطرف کنید.

جمع بندی نکات سرویس پکیج دیواری

در این مقاله به بیان نکات مربوط به سرویس پکیج دیواری پرداختیم. پکیج دیواری یکی از لوازم خانگی است که در همه فصول به خصوص زمستان استفاده می شود و برای همین نیز یک شغل فصلی محسوب نمی شود. تعمیرات پکیج دیواری بازار کار خوبی دارد و آنجایی که تعمیرات پکیج دیواری حرفه ای کاملا تخصصی می باشد درآمد بالایی نیز دارد.

آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری را در یک محیط کاملا آموزشی و حرفه ای برگزار می کند که این باعث می شود کارآموزان قادر باشند تمام آموزش ها را به صورت عملی فرا بگیرند و بعد از دوره بلافاصله وارد بازار کار شوند. همچنین کارآموزان پس از این دوره از سازمان فنی حرفه ای کل کشور یک مدرک رسمی دریافت می کنند که می توانند به وسیله آن جواز کسب دریافت کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات