مشکل باز کردن قفل گوشی برای خیلی از کاربران دردسرساز می شود. خیلی از افراد، اولین کاری که بعد از خرید گوشی انجام می دهند، گذاشتن قفل روی گوشی است. مزیت گذاشتن قفل روی گوشی این است که افراد دیگر نمی توانند به اطلاعات گوشی شما به خصوص گالری و بخش های خصوصی شما دسترسی داشته باشند.

گذاشتن رمز روی گوشی گاهی اوقات موجب بروز مشکل در استفاده از گوشی می شود. برخی کاربران از باز نشدن قفل گوشی شکایت دارند. هر چند کاربران بارها با همان رمز ثابت قفل گوشی را باز کرده اند، اما گاهی به دلیل مشکلات عمدتا نرم افزاری، قفل گوشی باز نمی شود.

برای باز کردن قفل گوشی در این حالت راه های مختلفی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم راه های مختلف باز کردن قفل گوشی را معرفی کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دانلود رایگان برنامه های حرفه ای برای باز کردن خودکار قفل گوشی : ورود

 

 

آموزش-تعمیرات-موبایل

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل (نرم افزار و سخت افزار)

آموزش برداشتن قفل گوشی

تکنولوژی گوشی های هوشمند چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری پیشرفت زیادی را در سال های پیش تجربه کرده است. گوشی های موبایل امروزی برخلاف گذشته که صرفا برای تماس استفاده می شدند، به منبعی از انواع محتوا و اطلاعات شخصی، خصوصی و کاری تبدیل شده اند.  همین مورد گذاشتن رمز روی آنها را ضروری می کند. در گوشی های هوشمند جدید می توان قفل های مختلفی را روی موبایل قرار داد.

گوشی های قدیمی به صورت کدهای عددی رمزگذاری می شدند. بعد از مدتی در گوشی های جدید قبلیت رمزگذاری به صورت الگو یا Pattern فراهم شد به طوری که الگویی که شخص بین 9 نقطه روی صفحه گوشی رسم می کند به صورت یک الگوی ثابت برای باز کردن قفل گوشی در حافظه ذخیره می شود.

نوع دیگر رمزگذاری برای گوشی موبایل استفاده از اثر انگشت است. این امکان تقریبا پیشرفته حتی در گوشی های هوشمند اولیه نیز وجود نداشت. برای این کار در ابتدا یک پد برای تشخیص اثر انگشت روی گوشی در نظر گرفته می شد، اما در گوشی های امروزی اثر انگشت به صورت نرم افزاری روی صفحه نمایش گوشی تشخیص داده می شود و احتیاج به طراحی پد جداگانه برای اثر انگشت نیست.

یکی دیگر از رمزگذاری های پیشرفته که اخیرا به گوشی های موبایل اضافه شده تشخیص چهره می باشد. به این صورت که چهره مالک گوشی به عنوان پسورد قفل گوشی برای دوربین جلو گوشی تعریف می شود و پس از آن قفل گوشی فقط با قرار دادن گوشی جلوی صورت و تشخیص چهره توسط گوشی صورت می گیرد.

گاهی اوقات، برخی از این رمزها مانند پترن یا کد عددی توسط مالک گوشی فراموش می شوند اما قفل هایی مانند اثر انگشت و تشخیص چهره امکان فراموشی ندارند. در ادامه راه های باز کردن قفل گوشی با استفاده از نرم افزار و ترفندهای دیگر را آموزش می دهیم.

مقاله مرتبط: نحوه تغییر یا حذف مک آدرس تصادفی

 

ابزار Smart lock برای بازیابی رمز گوشی

باز-کردن-رمز-گوشی

ابزار Smart lock یکی از ابزارهای قدرتمند برای بازگردانی رمز گوشی های قفل شده می باشد. این قسمت در گوشی های موبایل به صورت دیفالت وجود دارد. برای فعال کردن این قسمت باید از طریق تنظیمات یا Setting گوشی خود، گزینه security and location را انتخاب کنید.

بعد از تپ کردن روی این گزینه با موارد زیر روبرو می شوید:

گزینهon body detection برای زمانی که گوشی در جیب شما قرار دارد و هنگام راه رفتن قفل باز می شود.

گزینه trusted places مکان های مختلفی از گوشی که قصد دارید رمز دار کنید را در اختیار شما قرا رمی دهد.

 گزینه trusted devices نیز برای حالتی که گوشی به دستگاه های دیگری مانند ساعت هوشمند، لپ تاپ و هدفون وصل است طراحی شده است.

گزینه trusted face برای باز کردن گوشی توسط چهره افرادی که برای گوشی تعریف شده است می باشد.

گزینه voice match نیز گزینه ای برای باز کردن گوشی به وسیله صدا می باشد.

 

ریست فکتوری کردن موبایل

یکی از راه های باز کردن قفل گوشی، ریست فکتوری کردن آن است. با ریست فکتوری کردن گوشی تمام اطلاعات گوشی از جمله ساعت و تاریخ به روز اول باز می گردد. برای این کار باید دکمه های صدا و پاور را همزمان برای 3 الی 5 ثانیه نگه دارید تا عمل ریست شدن شروع شود. به این نکته دقت کنید که برای روشن کردن گوشی بعد از انجام این کار باید گزینه reboot  را انتخاب کنید تا گوشی ریستارت شده مجددا راه اندازی شود.

 

Dr. fone unlock  برای شکستن قفل گوشی

برای استفاده از این نرم افزار کافی است آن را از یک سایت معتبر دانلود کنید. و روی کامپیوتر خود نصب کنید. پس از نصب آن را اجرا کرده و گزینه unlock را بزنید. سپس موبایلی که رمز آن را فراموش کرده اید را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید و سپس گزینه Start را بزنید.

در این مرحله لیستی شامل انواع گوشی های تلفن همراه به همراه مدل های دقیق آنها وجود دارد. مدل گوشی خود را به دقت انتخاب کنید. سپس گوشی خود را باید در مود دانلود ریستارت کنید که برای این کار نیز نیاز به نگهداشتن دکمه های پاور و ولوم صدا دارید. با انجام این مرحله گوشی روشن می شود و برای راه اندازی آن باید گزینه download recovery package را انتخاب کنید تا قفل گوشی باز شود.

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از این نرم افزار قدرتمند این است که بعد از بازکردن قفل گوشی، اطلاعات گوشی کاملا حفظ می شود و هیچ داده ای حذف نمی شود. البته این در صورتی است که با دقت خوبی تطابق بین مدل گوشی شما با مدلی که در لیست آمده حفظ شود.

 

فلش کردن گوشی راهی برای شکستن قفل گوشی

باز-کردن-رمز-موبایل

یکی از راه های باز کردن قفل گوشی فلش کردن آن است. اگر رمز گوشی خود را فراموش کرده اید با این روش می توانید قفل آن را باز کنید. با فلش کردن گوشی تمام اطلاعات شما از گوشی پاک می شود. بنابراین توصیه می شود این روش را به عنوان روش آخر در نظر بگیرید و قبل از این روش تمام روش های دیگری که می توانند اطلاعات شما را حفظ کنند را امتحان کنید. البته برای بازگرداندن اطلاعات گوشی راه هایی وجود دارد. یکی از این راه ها ریکاوری حافظه گوشی می باشد.

 

باز کردن قفل گوشی سامسونگ از راه دور

گوشی های سامسونگ دارای قابلیتی به نام find my mobile می باشند که با فعال کردن این قابلیت می توان قفل گوشی را در حالتی که رمز آن را فراموش کرده اید را به وسیله یک دستگاه دیگر باز کنید.

برای انجام این کار باید به اینترنت متصل باشید. برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا به وبسایت sumsung find my mobile رفته و با ورود به حساب کاربری سامسونگ خود امکان دسترسی به این قابلیت را داشته باشید.

در این قسمت امکانات مختلفی را مشاهده می کنید که در نهایت با انتخاب هر کدام و زدن روی گزینه unlock my device می توانید رمز گوشی خود را ریکاوری و یا قفل گوشی را باز کنید.

 

جمع بندی باز کردن قفل گوشی

در این مقاله باز کردن قفل گوشی را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که مشاهده کردید باز کردن قفل گوشی راه های مختلفی دارد. در برخی روش ها اطلاعات گوشی شما پاک می شود و در برخی دیگر اطلاعات گوشی حفظ می شوند. شما باید ابتدا به سراغ روش های نرم افزاری که اطلاعات را حفظ می کنند بروید و اگر این روش ها کارساز واقع نشدند، به ناچار از فلش کردن یا ریست فکتوری استفاده کنید.

 

دوره های آموزشی درحال برگزاری در آموزشگاه فنی سازان :

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزش برق ساختمان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۹ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات