نکات مهم برای تعمیر چرخ گوشت

در مقاله نکات مهم برای تعمیر چرخ گوشت را معرفی می کنیم. چرخ گوشت دچار ایرادات رایجی می شود که برای تعمیر آنها به یک تعمیرکار متخصص نیاز است. مشکلات رایج چرخ گوشت به همراه راه حل در زیر آمده است.

پیشنهاد ویژه: آموزش تعمیرات لوازم خانگی با تخقیف ویژه و مدرک بین المللی

تعمیرات-لوازم-خانگی

تعمیر چرخ گوشت زمانی که اصلاََروشن نمی شود.

*پریز برق ندارد و یا دوشاخه یا سیم های رابط معیوب می باشد.
*قسمت محافظ موتور دستگاه عمل کرده و فیوز ان سوخته است (اورلود)
*موتور دستگاه معیوب می باشد.
*اتصالات داخلی چرخ گوشت معیوب شده اند.
-همه این موارد را بوسیله چراغ سری یا اهم متر می توان تست کرد.

مقاله مرتبط: نحوه تعمیر مایکروویو

تعمیر چرخ گوشت زمانی که گوشت به دور تیغه می چرخد ولی از شبکه نمی چرخد.

*شاید تیغ دستگاه تیز نیست و کنده شده که باید طبق اصول مغناطیسی تیز کرد و یا تعویض کرد.
*ممکن است که بین تیغ و شبکه فاصله هوایی پدید آمده است که این فاصله هوایی می تواند ناشی از عدم دقت کافی در تیز کردن و یا خراب شدن و از بین رفتن واشر های پشت محور چرخ حلزونی باشد.
*ممکن است چربی گوشت بیش از حد باشد.

تعمیر چرخ گوشت زمانی که موتور پرخ گوشت کار میکند ولی حلزونی نمی چرخد.

* سمت انتهای مارپیچ انتهای محور آرمیچر ساییده و یا هرز شده است.
*چرخ دنده های اصلی داخل جعبه گیربکس قراردارد شکسته یا خراب شده است.

تعمیر چرخ گوشت زمانی که از جهبه دنده گریس نشت می کند و به بیرون میزند.

*اتصالات جهبه دنده شل شده است.
*واشرهای نمدی موجود در دنده خراب شده است.

تعمیر چرخ گوشت زمانی که موتور کار میکند ولی صدای بدی از آن به گوش می رسد.

*ممکن است موتور دستگاه مورد داشته باشد.
*ممکن است یاتاقان ها خراب شده باشد و یا پروانه خنک کننده موتور هرز شده باشد.
*ممکن است جهبه دنده معیوب باشد.

نکات ضروری در زمان خرید چرخ گوشت 

تعمیر-چرخ-گوشت

  • توان دستگاه نکته مهمی است که درهنگام خرید چرخ گوشت باید به آن توجه کرد هرچه توان دستگاه بالا تر باشد ،گوشت را با سرعت بیشتری چرخ می کند. یکی از مزایای دستگاه هایی که دارای توان بالایی هستند این است که گوشت با سرعت بیشتری چرخ می شود در نتیجه به موتور دستگاه آسیبی وارد نمی شود و نیاز به تعمیر چرخ گوشت را کم تر می کند.
  • ظرفیت چرخ گوشت نیز یکی از موارد مهم استفاده از آن می باشد که ظرفیت در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد که ظرفیت چرخ گوشت بر اساس میزان چرخ گوشت در واحد دقیقه گفته می شود بطور متوسط ظرفیت بالای 1.5 کیلوگرم را ظرفیت مناسب برای چرخ گوشت است.
  • به دلیل آنکه سرعت کار بالا و سریع چرخ گوشت باعث می شود موتور دستگاه گرم شود و ستفاده پی در پی آن باعث آسیب رسیدن به موتور دستگاه می شود برای جلوگیری از همین امر برخی از مدل های جدید چرخ گوشت دارای سیستم محافظت حرارت می باشند که وطیفه این سیستم به اینصورت است که در زمان استفاده زیاد از چرخ گوشت و گرم شدن بیش از حد موتور، دستگاه را خاموش می کند و تا خنک شدن موتور اجازه روشن شدن به دستگاه را نمی دهد. این سیستم از آسیب رسیدن و نیاز به تعمیر چرخ گوشت را کم تر می کند.
  • وجود سری های مشبکی متفاوت برروی چرخ گوشت این امکان را به مصرف کننده می دهد که بتواند گوشت چرخ کرده را در سایزهای متفاوت چرخ کند. استفاده از سری ها با مشبک های ریزتر باعث می شود گوشت چرخ کرده را با رشته های کوچیکتری ایجادکند و یادر صورت نیاز به پرخ کرده بزرگتر می توانید از مشبک های بزرگتر استفاده کنید.

نکاتی ضروروی درباره ی نگهداری و استفاده از چرخ گوشت

  • از چرخ گوشت به هیچ عنوان برای مواردی مانند خرد کردن سبزی استفاده نکنید زیرا چرخ گوشت تنها برای چرخ کردن گوشت مناسب است و استفاده از آن برای موارد دیگر باعث آسیب و یا خرابی چرخ گوشت می شود.
  • از انداختن تکه های بزرگ گوشت در داخل چرخ گوشت خودداری کنید زیرا تکه های بزرگ باعث آسب دیدن محفظه قرار گیری گوشت می شود و همچنین موتور مجبور خواهد شد توان بالایی را به کار گیرد تا گوشت ها را خورد کرده و تحویلتان دهد.
  • در زمان خرید چرخ گوشت توجه داشته باشید که قطعاتی مانند جنس محفظه، صفحات برش و تیغه محصول ضدزنگ باشند زیرا باید پس از هربار استفاده ،این قطعات شسته شوند و با ضدزنگ بودن این قطعات می توانید به راحتی آنها را بشویید و پس از هربار شستشو ضروری است قطعات را خشک کنید.
  • درصورتی که چرخ گوشت دارای سیستم محافظت حرارت نمی باشد از آن بیشتراز 15 دقیقه استفاده نکنید زیرا استفاده بیشتر باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود.
  • درصورت آنکه پس از چندماه استفاده از چرخ گوشت متوجه شدید که دستگاه مانند اول گوشت را به خوبی چرخ نمی کند با تیز کردن تیغه قدرت چرخ کردن محصول را افزایش بدهید .برای تیز کردن خودتان نسبت به تیز کردنشان اقدام نکنید. زیرا غیر اصولی تیز کردن آنها سبب خواهد شد تیغه ها ساییده شوند.
  • به هیچ عنوان در صورت خالی بودن محفظه چرخ گوشت آن را روشن نگه ندارید زیرا در صورت خالی بودن محفظه سرعت چرخش بالا رود و بالا رفتن دور موتور سبب خواهد شد گرمای محصول بالارفته و قطعات موتور زودتر فرسوده گردند نیاز به تعمیر چرخ گوشت بالا رود.
  • چرخ گوشت را در محلی دور از دسترس کودکان قرار دهید زیرا امکان بورز خطرات زیادی وجود دارد.
  • برای تمیز کردن قسمتهایی که داری برق هستند هرگز از آب استفاده نکنید وبرای تمیز کردن آن از پارچه مرطوب استفاده کنید.

جمع بندی تعمیر چرخ گوشت

تعمیر چرخ گوشت یکی از مواردی است که در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی (پک کامل) به صورت جامع به کارآموزان آموزش داده می شود. این دوره یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی در آموزشگاه فنی سازان می باشد و سالانه صدها نفر در این دوره شرکت کرده و با اخذ مدرک رسمی از سازمان فنی حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

این دوره در یک کارگاه که به آخرین تجهیزات تعمیر لوازم خانگی مجهز است برگزار می شود و کارآموزان در این دوره عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، ماکروویو و … را آموزش می بینند. در پایان دوره نیز یک مدرک رسمی و بین المللی به کارآموزان اعطا می شود که می توانند به وسیله آن به راحتی جواز کسب بگیرند و وارد بازار کار شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات