در این مقاله قصد داریم در مورد حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید مطالبی را بیان کنیم. گاهی اوقات بعد از دانلود یک برنامه اندرویدی و هنگام نصب در گوشی خود، متوجه خطای Cannot open the file یا عدم توانایی در باز کردن فایل می شوید. فرمت برنامه های دانلودی اندرویدی APK می باشد. اما روزانه ما فایل های متعدد با فرمت های مختلفی را دانلود می کنیم.دلیل باز نشدن فایل دانرود شده در اندروید می تواند موارد مختلفی باشد. با انجام اقدامات مختلفی می توان این خطا را برطرف کرد.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنی سازان

آموزش-تعمیرات-موبایل

ساده ترین روش: راه اندازی مجدد گوشی

ساده ترین کاری که شما برای حل مشکل باز نشدن فایل دانرود شده در اندروید می توانید انجام دهید، راه اندازی مجدد گوشی است. گاهی علت این مشکل برخی موارد جزئی در سیستم عامل گوشی است که با خاموش و روشن، شدن گوشی به حالت عادی باز می گردد و فایل دانلود شده در اکثر موارد بعد از ریستارت کردن، گوشی باز شده و نصب می شود.

مقاله پیشنهادی: انتقال برنامه  از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید

دلایل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید

در این بخش از مقاله دلایل مختلف باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید را معرفی و راه حل های آن را شرح می دهیم.

فعال نبودن Drive علت باز نشدن برنامه دانلود شده در گوشی

یکی از دلایل باز نشدن فایل دانلود شده، فعال نبودن Drive است. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات گوشی یا همان Settings رفته و گزینه Apps را باز می کنیم. در این قسمت لیست برنامه های نصب شده روی گوشی خود را مشاهده می کنید. از این لیست برنامه Drive را پیدا کنید و اگر فعال نیست، آن را فعال کنید.

رفع مشکل دانلود در گوشی سامسونگ با پاک کردن کش

باز-نشدن-برنامه-دانلود-شده

گاهی اوقات، دلیل باز نشدن فایل ها، فایل های خراب و قدیمی می باشد که در قبلا در برنامه Downloads دانلود و نگهداری می شوند. برای حل این مشکل می توانید از طریق Settings وارد Apps شوید و از لیست برنامه های نصب شده Downloads را انتخاب کنید. سپس باید به پایین صفحه بروید و Clear data را انتخاب کنید. در این قسمت روی Clear cache و Clear all data تپ کنید تا حافظه پنهان برنامه ها پاک شود. سپس گوشی خود را ریست کنید و سپس مجددا فایل مورد نظر را دانلود کنید.

مقاله مرتبط: آموزش غیر فعال کردن و برداشتن قفل موبایل

باز نشدن فایل PDF

اگر یک فایل PDF را دانلود کرده اید و باز نمی شود، علت می تواند خرابی خود فایل پی دی اف باشد. برای امتحان کردن این موضوع می توانید فایل پی دی اف را به دستگاه دیگری منتقل کنید. اگر فایل در دستگاه دوم نیز باز نشد یعنی خود فایل PDF ایراد دارد یا هنگام دانلود به صورت ناقص بارگیری شده است. اگر فایل PDF در دستگاه دوم باز شود به این معنی است که برنامه ای که بوسیله آن فایل PDF را باز می کنید مشکل دارد و باید تعویض یا آپدیت شود.

ویروسی بودن فایل علت باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید

یکی از دلایل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید ویروسی بودن فایل است. فایل های ویروسی در گوشی های اندرویدی عمدتا مخفی هستند و بدون استفاده از یک برنامه انتی ویروس نمی توان فایل ویروسی را تشخیص دهید. راه حل دیگر حذف کردن فایل ویروسی و دانلود آن از منابع معتبر است.

پیدا نکردن فایل دانلود شده

مشکل اکثر کاربرای پیدا نکردن فایل های دانلود شده می باشد، زیرا فایل های گوشی های اندروید می توانند در پوشه های مختلفی ذخیر شوند. کاربران عملا تصور می کنند فایل های دانلود شده در پوشه ای به نام دانلود ذخیر می شود. اما اینطور نیست. بنابراین بهتر از پس از دانلود یک فایل، پوشیه فایل منجر File Manager را از گوشی خود باز کرده و در نوار جستجو فال مورد نظر خود را جستجو کنید.

مقاله مرتبط: نحوه تغییر یا حذف مک آدرس تصادفی

سوال های رایج در رابطه با حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید

باز-نشدن-فایل-دانلودی

در مورد حل مشکل باز نشدن فایل دانلود شده در اندروید سوال های رایج متفاوتی وجود دارد که در زیر این سوالات را مطرح کرده و پاسخ آنها را داده ایم.

1 آیا داده های ذخیره نهان (cache) مهم هستند؟

فایل های کش (cache) معمولا برنامه هایی هستند که به آنها دسترسی داری و از آنها استفاده می کنید. از آنجایی که داده های کش به صورت اتوماتیک ایجاد می شوند و اطلاعات مهمی را در بر نمی گیرند پاک کردن آنها برای دستگاه بی ضرر است و مشکلی ایجاد نمی کند.

2چرا فضای تلفن من اینقدر پر است؟

هنگامی که سرعت گوشی شما پایین آمده و نمی توانید به راحتی با آن کار کنید، به احتمال زیاد یکی از دلایل آن این است که حافظه گوشی پر شده است. هر نرم افزار در سیستم عامل اندروید از سه فضای ذخیره سازی مختلف برای خود برنامه، حافظه نهان یا کش و فایل های داده برنامه استفاده می کند. برای باز کردن فضا در سیستم عامل اندروید باید حافظه نهان را پاک کنید.

3چرا برنامه ها دانلود نمی شوند؟

برای حل این مشکل ابتدا حافظه پنهان یا کش گوگل پلی را پاک کنید. انجام این کار آسان است. کافی است وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی گزینه مدیریت برنامه ها کلیک کنید. سپس برنامه سرویس گوگل پلی را  که شبیه یک قطعه پازل است پیدا کنید و روی گزینه Clear cache بزنید. با انجام این کار به احتمال خیلی زیاد مشکل حل می شود.

مقاله مرتبط : آموزش نصب کولر گازی به صورت کاملا تخصصی

4چرا تمام دانلودهای من ناموفق هستند؟

در این مواقع مشکل عمدتا از ارائه دهنده خدمات اینترنت شما است. در این موافق دانلود در درصدهای نهایی دچار وقفه می شود و پس از مدتی انتظار نیز با پیام دانلود نا موفق مواجه می شوید. یکی از راه حل های رفع این مشکل این است که در بخش تارخچه فایل های مربوط به اینترنت موقت را در مرورگر خود پاک کنید و دانلود را دوباره امتحان کنید.

5تفاوت بین پاک کردن حافظه نهان و حذف داده ها چیست؟

پاک کردن حافظه پنهان خطری برای خود برنامه و تنظیمات آن ندارد. اما پاک کردن داده های برنامه باعث حذف شدن و پاک شدن کلی برنامه می شود. بنابراین هنگام پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها مراقب پاک شدن Data باشید و به هیچ وجه روی این گزینه کلیک نکنید.

آموزش تعمیرات موبایل

یکی از مهارت های لازم برای یک تعمیرکار موبایل، انجام تعمیرات نرم افزاری است. تعمیرات نرم افزاری به همان اندازه تعمیرات سخت افزاری مهم هستند. خیلی از مشکلات گوشی می توانند منشاء نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشند. تشخیص اینکه ایراد گوشی منشاء نرم افزاری دارد یا سخت افزاری بر عهده متخصص تعمیرات موبایل است.

یک متخصص تعمیرات موبایل باید روی انواع تعمیرات گوشی مسلط باشد. راه یادگیری این مهارت ها آموزش های عملی است. یکی از آموزشگاه های معتبر و بزرگ تهران که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کل کشور دوره آموزش تعمیرات موبایل را به صورت عملی برگزار می کند، آموزشگاه فنی سازان است.

در این دوره کارآموزان تعمیرات سخت افزاری و تعمیرات نرم افزاری انواع گوشی های موبایل و تبلت را آموزش می بینند و برای بازار کار واقعی آماده می شوند. در انتهای دوره نیز یک مدرک معتبر بین المللی به کاراموزان اعطاء می شود که برای دریافت مجوز کسب و همچنین مهاجرت کاملا معتبر می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۲۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات