در این مقاله با آموزش نحوه تعمیر پرینتر HP با نرم افزار با شما همراه هستیم. در پرینترهای اچ پی، گاهی اوقات سیستم عامل و نرم افزارهای سوار بر آن دچار ایراد و اشکال می شوند. این مشکلات نرم افزاری به طور طبیعی منجر به برخی عملکردهای ضعیف سخت افزاری می شود. به همین دلیل نیز خیلی از مشکلات پرینترهای HP که در ابتدا سخت افزاری به نظر می آیند منشاء نرم افزاری دارند. عیب یابی پرینترهای اچ پی و تشخیص قطعات معیوب یا بدافزارهای مشکل ساز باید توسط یک متخصص تعمیرات پرینتر صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است به جای تعمیر دستگاه به آن آسیب های بیشتری وارد شود و هزینه بیشتری را بر دوش کاربر بیاندازد.

برخی اختلالات پرینترها را می توان از طریق نرم افزار حل کرد. ای روش برای موارد به خصوصی کاربرد دارد و آن هم زمانی است که خرابی دستگاه منشاء نرم افزاری داشته باشد. جالب اینجاست که نرم افزار مورد استفاده برای تعمیر ایرادات نرم افزاری پرینترهای اچ پی توسط خود کمپانی HP ارائه شده است. این نرم افزار Print and Scan  Doctor نام دارد. در ادامه این مقاله نحوه تعمیر پرینتر HP با نرم افزار را آموزش می دهیم.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات ماشین های اداری

آموزش-تعمیرات-ماشین-های-اداری

مشخصات نرم افزار  HP Print and Scan Doctor

نرم افزار HP Print and Scan Doctor توسط کمپانی اچ پی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نرم افزار علاوه بر پرینترها می تواند برای بررسی خودکار و عیب یابی اسکنرهای ساخت این کمپانی نیز بکار رود.

این نرم افزار به شدت با سیستم عامل های ویندوز سازگار است. علاوه بر این می توان برای انواع مدل های پرینتر و اسکنر از این نرم افزار کمک گرفت. انواع دستگاه های کابلی و همچنین دستگاه هایی که به صورت شبکه داخل سیستم نصب می شوند را می توان با استفاده از این نرم افزار عیب یابی کرد.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات پرینتر

نحوه عملکرد این نرم افزار به این شکل است که بعد از اجرا به صورت خودکار مشکل را ردیابی می کند و بعد از تشخیص راهکار مناسب برای رفع مشکل اقدام می کند. از قابلیت های دیگر نرم افزار HP Print and Scan Doctor می توان نمایش حالت ارتباط شبکه روی پرینتر و نمایش اطلاعات کامل پرینتر را نام برد.

مشکلات مختلف پرینتر های اچ پی

مشکلات پرینترهای اچ پی مانند هه پرینترها به دو نوع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود. اگر عملکرد اشتباه دستگاه به دلیل خرابی یک قطعه باشد، نرم افزار مربوطه برای تعمیر این قطعه کاربردی ندارد. در این صورت برای تعمیر دستگاه خود باید به نمایندگی های تعمیر پرینتر hp مراجعه کنید.

اما در صورتی که مشکل نرم افزاری باشد، مشکل به وسیله HP Print and Scan اسکن شده و تعمیرات مربوطه انجام و تنظیمات مجدد صورت می گیرد.

مقاله مرتبط: نحوه رمزگذاری روی پرینتر

در واقع در مواردی که اگر خطاهایی که دستگاه نماش می دهد مربوط به درایور پرینتر اچ پی باشد می توان از نرم افزار برای این مورد استفاده کرد. همچنین اگر هرگونه اختلالی در ارتباط بین کامپیوتر و پرینتر ایجاد شود، این نرم افزار می تواند مشکل را خود به خود پیدا کرده و برطرف کند. ارورهای مربوط به اسکنر، اختلال در ارتباط با فایروال و مدیریت دستورهای ارسالی به دستگاه می تواند توسط این دستگاه شناسایی و برطرف شود.

نحوه تعمیر پرینتر hp با نرم افزار

نحوه-تعمیر-پرینتر-hp-با-نرم-افزار

اما نحوه استفاده از این نرم افزار چگونه است؟ برای استفاده از این نرم افزار باید ابتدا آن را از سایت رسمی خود کمپانی hp دانلود کنیم و روی سیستم نصب کنیم. این نرم افزار اختصاصی برای ویندوز نوشته شده است.

مقاله مرتبط: نصفه پرینت گرفتن پرینتر

بعد از نصب برنامه و اجرای آن، لیستی از پرینترهای در دسترس قبل مشاهده خواهد بود. با انتخاب نام پرینتری که قصد عیب یابی ان را داریم به نرم افزار اجازه دسترسی و کار روی آن را می دهیم. همچنین نرم افزار گاهی مسیر رفع مشکل را به شما معرفی می کند و این شما هستید که با طی این مسیر عیب یابی را انجام می دهید.

مراحل تست پرینتر توسط نرم افزار

اموزش-تعمیرات-پرینتر-hp

بعد از نصب نرم افزار و اجرای آن، نرم افزار از چند مسیر متفاوت پرینتر را بررسی و عیب یابی می کند. در مواردی نرم افزار به ایراد خاصی نمی رسد و ایرادی از دستگاه پیدا نمی کند ولی در مواردی نیز تست و عیب یابی با موفقیت انجام شده و ایرادات پیدا می شوند.

مقاله مرتبط: تشخیص کارتریج اصل از تقلبی

اگر چنین اتفاقی بیافتد انجام مرحله با یک تیک سبز نمایش داده می شود. در حالت دیگر یک آچار آبی رنگ بعد از تست پرینتر ظاهر می شود. این علامت به این معنی است که در عملکرد پرینتر مشکلی یافت شده که توسط نرم افزار شناسایی شده است. یکی دیگر از موارد بعد از تست یک مثلث زرد رنگ است که نشان می دهد در روند تست پرینتر مشکلی به وجود آمده است و باید اقداماتی جهت مرتفع شدن مشکل انجام شود.

یکی دیگر از نشانه ها علامت ضربدر قرمز است. این علامت نشان می دهد که چه مشکلی در پرینتر ایجاد شده است. همچنین در ادامه نحوه تعمیر دستگاه نیز نمایش داده می شود. همچنین ممکن است برای حل مشکل راهکارهایی اراده شود که شما با انجام آن بتوانید مشکل را برطرف کنید.

جمع بندی نحوه تست پرینتر hp با نرم افزار

در این مقاله به آموزش نحوه تست پرینتر hp با نرم افزار پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید، شرکت اچ پی برای انواع مدل های پرینتر یک نرم افزار واحد تست و عیب یابی ارائه کرده است. یک متخصص تعمیرات پرینتر علاوه بر توانایی تعمیر سخت افزاری و عیب یابی انواع قطعات پکیج های دیواری باید قادر باشد با استفاده از این نرم افزار و یا روش های سنتی تعمیر نرم افزاری، انواع مشکلات پرینترها را رفع نماید.

تعمیرکاران پرینتر و دیگر انواع ماشین های اداری سفارشات متعددی در روز دریافت می کنند و درآمدهای کاملا قابل قبولی دارند. برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار پرینتر و کسب درآمد بالا باید ابتدا آموزش ببینید. آموزش ها باید عملی باشند و ویژه بازار کار طراحی شده باشند.

آموزشگاه فنی سازان دوره آموزش تعمیرات پرینتر را در کارگاه های مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می کند. در این دوره کارآموزان تعمیرات انواع پرینتر، اسکنر، فتوکپی، فکس و دستگاه های چند کاره را زیر نظر اساتید مجرب آموزش می بینند و بعد از دوره وارد بازار کار می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات