حتما تا به حال کد تست گوشی سامسونگ به گوشتان خورده است. با استفاده از برخی کدهای مخفی که به کد تست گوشی معروف است می توان میزان سلامت دستگاه را تست کرد. این کدها به خصوص برای خرید گوشی های دست دوم بسیار کاربردی هستند. در این مقاله کد تست سامسونگ را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

 

کد تست گوشی سامسونگ

اگر قصد دارید یک گوشین دست دوم سامسونگ بخرید یا به هر دلیل از سلامت گوشی مطمئن شوید می توانید از کد دستوری ستاره مربع صفر ستاره مربع *#0#* استفاده کنید. این کد را می توان کد تست کامل گوشی و تبلت سامسونگ در نظر گرفت. با انتخاب هرکدام از این گزینه ها می توانید بخشی از سخت افزار گوشی خود را آزمایش کنید.

کد تست سامسونگ شامل تست موارد زیر است:

کد تست سامسونگ ال سی دی

– کد تست اسپیکر سامسونگ

– کد تست پیکسل سامسونگ

– کد تست حسگر اثر انگشت سامسونگ

– کد تست صدای سامسونگ

– کد تست گوشی دست دوم سامسونگ

– کد تست صفحه نمایش سامسونگ

– کد تست صفحه لمسی سامسونگ

– کد تست اسپیکر سامسونگ

– کد تست دوربین سامسونگ

– کد تست سلامت صفحه نمایش سامسونگ

– کد تست ویبره سامسونگ

– کد تست رنگ سامسونگ

 

دوره پیشنهادی : آموزش تعمیرات موبایل بصورت کاملا تخصصی و عملی

کد تست رنگ گوشی سامسونگ

 

 

به عنوان مثال کد تست دوربین گوشی سامسونگ یک کد تست جداگانه نیست و می توانید با استفاده از یک کد ثابت نسبت به بررسی سلامت گوشی سامسونگ اقدام کنید. البته در برندهای مختلف این کدها متفاوت می باشند. در ادامه با بررسی دقیق تر این کدها روش بررسی سلامت یک گوشی دست دوم را ارائه می دهیم.

هنگامی که این کد تست را وارد می کنید یک صفحه مطابق شکل زیر باز می شود که دارای گزینه های مختلفی برای تست عملکرد بخش های مختلف گوشی می باشد.

 

کدتست اسپیکر گوشی سامسونگ

همچنین انتخاب گزینه اسپیکر باعث می شود در صورت سالم بودن بلندگوی گوشی آهنگی که در هر گوشی متفاوت است با صدایی بلند از گوشی پخش شود. بعد از اینکار و هنگامی که از بلند بودن صدای گوشی اطمینان حاصل می کنید باید یکبار دیگر روی همان گزینه بزنید تا صدا متوقف شود.

 

تست ویبره گوشی سامسونگ

گزینه مربوط به ویبریشن موتور لرزش کننده گوشی شما را تست می کند. اگر این مورد را بزنید گوشی شروع به لرزیدن می کند. اگر این گزینه را فشار دهید و گوشی هیچ تکانی نخورد به این معنی است که ویبره گوشی خراب است. با دوبار زدن این گزینه گوشی از لرزیدن باز می ایستد.

نکته مهم قابل ذکر این است که کد #7353#* نیز یک کد تست گوشی سامسونگ است که می تواند شما را به سرعت به نوعی منوی تست وارد کند. البته به دلیل محدود بودن گزینه ها در این مورد و ساده بودن اجرای این روش به این مورد نمی پردازیم.

 

کد تست گوشی سامسونگ از نظر سالم بودن کلیدهای سخت‌افزاری

اگر قصد داشته باشید کلیدهای سخت افزاری را تست کنید باید کد تست گوشی سامسونگ (# * ۰ # *) را وارد کنید و سپس گزینه SUB KEY را انتخاب کنید. این گزینه تمام کلیدهای سخت افزاری گوشی را در اختیار شما قرار می دهد. بعد از اینکه این گزینه را انتخاب کردید باید یک به یک دکمه های گوشیتان را فشار دهید. اگر تمام دکمه ها سالم باشند، قاعدتا رنگ صفحه نمایش تغییر می کند که این نشانه ای برای کاربر می باشد. هنگامی که کد تست سامسونگ را وارد می کنید دکمه های مجازی مانند دکمه بازگشت در گوشی های قدیمی نیز فعال می شوند.

تست ویبره گوشی سامسونگ

مقاله پیشنهادی : کد شارژ همراه اول

کد تست دوربین سامسونگ

کد تست دوربین گوشی سامسونگ برای تست دوربین استفاده می شود. مواردی که به دوربین های گوشی از جمله دوربین جلو و عقب مربوط هستند را بررسی می کنیم. پس از وارد کردن کد تست گوشی سامسونگ موارد زیر ظاهر می شود که در زیر بررسی می کنیم.

mega cam

با انتخاب این گزینه دوربین اصلی گوشی روشن می شود و فقط در صورتی که با آن عکس گرفته باشید می توانید دوباره به منو بازگردید. همچنین با گرفتن عکس چراغ گوشی نیز روشن می شود.

front cam

با انتخاب این گوشی می توانید دوربین جلو یا سلفی گوشی را فعال کرده و تست کنید. با گرفتن عکس می توانید به منو اصلی بازگردید.

IRIS camera test

این مورد فقط در برخی گوشی های سامسونگ در دسترس است. قطعه IRIS یک حسگر یا سنسور برای تشخیص چهره کاربر است. با انتخاب این گزینه می توان سالم بودن این قطعه را آزمایش کرد.

Barcode Emulator Test

این گزینه عملکرد گوشی شما در تولید و خواندن بارکدها را مشخص می کند. اگر این قسمت را انتخاب کنید یک منوی جدید نمایش داده می شود. با استفاده از این منو می توانید یک بارکد تولید کنید و با گوشی آن را اسکن کنید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

کد تست تاچ گوشی سامسونگ

کدتست تاچ گوشی سامسونگ نیز همان # * ۰ # * است و با این کد به منوی تست عملکرد بخش های مختلف گوشی وارد می شوید. این گزینه در تمام مدل های مختلف گوشی های هوشمند سامسونگ در دسترس است. زیرا اگر برخی پیکسل های صفحه نمایش شما قابلیت خود را از دست داده باشد، باید با مراجعه به تعمیرکار آن را تعمیر کنید. با انتخاب این مورد یک صفحه نمایش در پیش چشم شما باز می شود.

شما باید با لمس هر یک از این خانه ها آن ها را به رنگ سبز تغییر دهید. اگر برخی از خانه ها به رنگ سبز   تغییر پیدا نکند نشانگر این است که قسمتی از تاچ شما خراب است. برای خارج شدن از این قسمت یا باید تمام گزینه ها سبز شود و یا با فشار دادن کلید فیزیکی افزایش صدا می توانید به منوی اصی بازگردید.

کد تست تاچ سامسونگ

 

 

کد تست تاچ گوشی سامسونگ

بعد از وارد کردن کد تست سامسونگ موارد زیر برای تست تاچ گوشی ظاهر می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

TSP Hovering

این گزینه در همه مدل ها وجود ندارد و فقط در گوشی های سامسونگ جدیدی که از امکان Air Actions پشتیبانی می کنند وجود دارد. این قابلیت به شما اجازه می دهد که بدون لمس کردن نمایشگر و فقط با نزدیک کردن انگشتان به صفحه با گوشی کار کنید. تست این قسمت مانند تست تاچ است با این تفاوت که باید انگشتان خود را با فاصله کمی از نمایشگر حرکت دهید.

Wacom test

این گزینه برای گوشی های سامسونگ نوت می باشد که از قلم پشتیبانی می کنند. این گزینه برای شما امکان تست قلم هوشمند موبایل را فراهم می کند. برای تست قلم گوشی فقط کافی است روی این گزینه بزنید و مسیری که گوشی از شما می خواهد را با قلم طی کنید.

SPEN HOVERING

این مورد خاصیت شناوری قلم اسمارت گوشی سامسونگ را تست می کند. در این قسمت باید قلم را با فاصله از ال سی دی گوشی نگه دارید و در مسیر خواسته شده حرکت دهید.

 

کد تست رنگ گوشی سامسونگ

کد تست سامسونگ برای آزمایش رنگ ها نیز همان # * ۰ # * می باشد. رنگ گوشی سامسونگ را می توانید از این روش و با گزینه های Red، Blue و Green رنگ های گوشی را امتحان کنید. با انتخاب گزینه Red نمایشگر کامل به رنگ قرمز در می آید. اگر هر قسمتی از نمایشگر قرمز نشود به این معنی است که آن قسمت معیوب است. همین کار را می توانیم با دو رنگ دیگر نیز انجام دهیم. همچنین گزینه ای برای Black وجود دارد که نمایانگر رنگ پایه مشکی است. با انتخاب این مورد همه پیکسل های نمایشگر گوشی شما باید به رنگ مشکی درآید و صفحه کاملا تاریک شود.

 

کد تست ال سی دی گوشی سامسونگ

کد تست ال سی دی سامسونگ مربوط به تست صفحه نمایشگر موبایل می باشد. در قسمت قبلی کد تست سامسونگ برای آزمایش سه رنگ سبز و آبی و قرمز و همچنین مشکی را بررسی کردیم. در قسمت ال سی دی ما به تست روشنایی و کنتراست تصویر می پردازیم.

گزینه dimming در منوی اصلی به سه بخش تقسیم می شود. این گزینه ها کنتراست را برای 3 رنگ اصلی نمایش می دهد. با ضربه زدن روی نمایشگر روشنایی آن تغییر می کند. اگر با انتخاب گزینه dimming روشنایی صفحه نمایشگر شما تغییری نکرد و یا رنگ آن با تصویر شاخص تفاوت داشت یعنی صفحه نمایشگر معیوب است.

 

کد تست انتن گوشی سامسونگ

یکی از مهمترین قابلیت های یک گوشی آنتن آن است و اصلی ترین کاربرد گوشی نیز همین است. برای خرید یک گوشی دست دوم یکی از مواردی که باید حتما تست کنید آنتن آن است. برای تست آنتن گوشی سامسونگ از گزینه هایRECEIVER  و LOW FREQUENCY استفاده می کنیم.

تست RECEIVER به این صورت است که با انتخاب آن یک صدای نویز گوش خراش  از اسپیکر پخش می شود. همینطور با انتخاب RECEIVER سه گزینه را خواهید دید. هر گزینه نشان دهنده یک محدود فرکانسی و رادیویی پایین است. با زدن روی هر گزینه یک فرکانس ممتد در محدوده پایین به گوش شما می رسد.

 

کد تست گوشی سامسونگ و حسگرهای آن

کدتست اثر انگشت سامسونگ نیز همان ستاره مربع صفر ستاره مربع است. گزینه ای که با آن باید سنسورهای اصلی گوشی را آزمایش کنید گزینه SENSOR است. برای تست این مورد باید کف دست خود را به صفحه گوشی نزدیک کنید. اگر با این کار صفحه گوشی به رنگ سبز در آمد یعنی سنسور Proximity گوشی سالم است. برای تست سنسور مجاورت گوشی سامسونگ کافی است گزینه Hall IC را انتخاب کنید تا سنسور میدان مغناطیسی گوشی شما ردیابی شود.

 

کد تست گوشی سامسونگ از نظر ال ای دی

در برخی از مدل های گوشی یک چراغ LED چشمک زن برای گزارش نوتیفیکیشن در دسترس است. با انتخاب گزینه LED می توانید اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما درست است. اگر با انتخاب گزینه LED با هر بار ضربه چراغ نمایشگر چشمک زد یعنی این چراغ سالم است.

 

آیا کدتست گوشی های سامسونگ همیشه پاسخگوست؟

برخی از کاربراین از این موضوع که کد تست گوشی برخی اوقات کار نمی کند شکایت دارند. دلیل این مشکل این است که ممکن است گوشی شما از این کد تست پشتیبانی نمی کند یا این کد برای آن تعریف نشده است.

 

جمع بندی

در این مقاله کد تست گوشی سامسونگ را بررسی کردیم. همانطور که مطالعه کردید کد تست سامسونگ یک کد ثابت است که با وارد کردن آن گزینه های مختلفی برای تست قابلیت های مختلف گوشی برای شما نمایان می شود که با استفاده از هرکدام می توانید گوشی خود را تست کنید. فقط روش تست برخی از این گزینه ها به کمی اطلاعات نیاز داشت که در اختیار شما قرار گرفت.

تست نرم افزاری گوشی ها یکی از روش هایی است که در دوره آموزش تعمیرات موبایل قسمت نرم افزار در اختیار شما قرار می گیرد. آموزشگاه فنی سازان یکی از بزرگترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در تهران است که دوره آموزش تعمیرات موبایل را در کارگاه کاملا مجهز برگزار می کند و کارآموزان را برای ورود به بازار کار آماده می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌تر
جدیدتر پر امتیازترین
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات
موسی عیدیوند
موسی عیدیوند
8 ماه پیش

خوب