عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر HP                    

دستگاه پرینتر HP در میان سایر پرینترها برای استفاده در منزل و محل کار محبوب تر هستند اما این دستگاه ها نیز ممکن است خراب شوند. تعدادی نقطه ضعف در این دستگاه پرینتر وجود دارد که شناختن آن ها می تواند برطرف کردن مشکلات دستگاه را برایتان بسیار آسان تر بکند.

کلیک کنید: آموزش تعمیرات ماشین های اداری با 30 درصد تخفیف 

آموزش-تعمیرات-ماشین-های-اداری

مرحله ی 1 عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر

با به کار گرفتن دستگاه پرینتر و چاپ یک متن به صورت آزمایشی مشکلی که در آن وجود دارد را پیدا کنید. خوب نگاه کنید که برگه ها به درستی به داخل پرینتر وارد شوند و توجه کنید که چقدر طول می کشد تا مچاله شدن برگه اتفاق بیفتد.

مرحله ی 2

اگر دستگاه پرینتر شما برای قرار دادن برگه ها بیش از یک صفحه دارد، همه ی صفحه ها (سینی ها) را به جز یکی از آن ها خالی کنید. اگر دستگاه پرینتر با یکی از صفحه ها خوب کار کند اما هنگام برداشتن برگه از صفحه ای دیگر مشکل داشته باشد به این معناست که مشکلی در صفحه وجود دارد. احتمال خراب شدن یا فرسایش رولِرها زیاد است.

مرحله ی 3

برای بررسی و تعمیر مشکل رولرها باید آن صفحه ی قرار گیری کاغذ را که خراب است بیرون بکشید و سپس به آرامی آن را بلند کرده و از داخل دستگاه پرینتر بیرون بکشید. صفحه را کنار بگذارید و رولر های داخل دستگاه پرینتر را پیدا کنید.

مقاله مرتبط: نحوه عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر HP

مرحله ی 4 عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر

نحوه-تعمیر-پرینتر

به وضعیت رولرها توجه کنید و با دست آن ها را لمس کنید. رولر ها باید زبر باشند. اگر آن ها صاف هستند این نشان می دهد که فرسوده شده اند و لازم است تعویض بشوند.

رولر های فرسوده را با رولر های جدید جایگزین کنید و هنگام قرار دادن آن ها در داخل پرینتر از جا افتادن آن ها در محل خود اطمینان حاصل کنید. رولرها به گونه ای طراحی شده اند که روی برآمدگی فلزی که در داخل پرینتر امتداد یافته است سر بخورند و حرکت کنند.

برای بیرون آوردن رولر های کهنه آن ها روی مسیر فلزی به طرف بیرون بغلتانید و آن ها را از پرینتر جدا کنید. اکنون رولر های جدید را در برآمدگی فلزی قرار داده و آن ها را به طور کامل روی مسیر فلزی به طرف داخل حرکت دهید تا جا بیفتند. شما باید جا افتادن رولرها در جای خود را احساس کنید.

مرحله ی 5

صفحه (سینی) را با دقت به جای خود برگردانید و مطمئن شوید که به راحتی در داخل پرینتر حرکت می کند. یک چاپ امتحانی انجام دهید و بررسی کنید که دیگر کاغذ مچاله نشود.

مرحله ی 6 عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر

یکی دیگر از خرابی های متداول پرینتر های HP مربوط به فیوزر کارتریج است. در بیشتر مدل ها این قطعه در سمت چپ پرینتر قرار گرفته است. قسمت چپ پرینتر را باز کرده و به دنبال یک کارتریج مشکی مستطیلی شکل بگردید. قبل از این که آن را بیرون بیاورید اجازه دهید پرینتر کاملاً خنک شود؛ فیوزر می تواند بسیار داغ باشد.

مرحله ی 7

اهرم هایی که فیوزر را در جای خود نگه داشته اند در حالت باز قرار دهید و فیوزر را از دستگاه پرینتر خارج کنید. رولر های فیوزر را هم بررسی کنید، آن ها باید آزادانه حرکت کنند. اگر چرخ ها ثابت شده اند و حرکت نمی کنند فیوزر خراب شده است و باید تعویض بشود.

فیوزر جدید را به داخل پرینتر حرکت دهید تا زمانی که احساس کنید جا افتاد و سپس اهرم های آن را در حالت قفل قرار دهید. سپس می توانید پرینتر را روشن کرده و به کار خود ادامه دهید.

مرحله ی 8

سومین بخشی که باید آن را بررسی و عیب یابی کنید منبع قدرت است.

اگر پرینتر روشن نمی شود و یا به صورت غیر منتظره ای خود به خود خاموش می شود، ممکن است در منبع قدرت آن مشکلی به وجود آمده باشد. اکثر پرینتر های لیزری از کابل های برق استاندارد استفاده می کنند در حالی که دسک جت ها و فوتو پرینتر ها از کابل های برق مخصوصی استفاده می کنند.

ابتدا به آداپتور برق دستگاه پرینتر دست بزنید؛ این آداپتور باید گرم باشد اما داغ نیست. اگر با لمس آداپتور متوجه شدید که بیش از اندازه داغ است این امر نشانه ی نیاز به تعویض آن است.

جمع بندی عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر

در این مقاله با نحوه عیب یابی و تعمیر دستگاه پرینتر آشنا شدیم. دستگاه پرینتر یک نوع از ماشین های اداری می باشد که در ادارات و سازمان ها بسیار کاربردی می باشد. یک تعمیرکار ماشین های اداری قادر است انواع ماشین های اداری از جمله پرینتر، اسکنر، فکس، کپی و … را عیب یابی و تعمیر کند. آموزشگاه فنی سازان یکی از آموزشگاه هایی است که تعمیرات انواع ماشین های اداری از جمله پرینتر، اسکنر و … را در قالب دوره آموزش تعمیرات ماشین های اداری به کارآموزان آموزش می دهد.

در این دوره کارآموزان تحت نظر اساتید مجرب و در کارگاه های کاملا مجهز به صورت عملی به فراگیری مهارت های تعمیر ماشین های اداری می پردازند و پس از دوره قادر خواهند بود انواع ماشین های اداری از جمله دستگاه پرینتر را تعمیر کنند.

کلاس های آموزش تعمیردستگاه پرینتردر فنی سازان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات