آموزش طریقه انتخاب پکیج مناسب برای مکان های مختلف

انتخاب پکیج مناسب برای محل زندگی شما به چند نکته مهم نیاز دارد که در این مقاله این نکات را بررسی می کنیم. امروزه در کمتر خانه ای می توان شاهد موتورهای سنتی بود. چرا که با توجه به پیشرفت های محسوسی که صنعت و تکنولوژی در دهه های گذشته به خود دیده است؛ روز به روز شاهد ابزارآلات و وسایل مدرن و جدیدی هستیم که زندگی مردم را آسان تر کرده اند و مشکلات وسایل قدیمی را برطرف نموده اند. یکی از همین وسایل که به عنوان جایگزینی بی بدیل برای موتورهای سنتی از آن ها یاد می شود پکیج می باشد.

پیشنهاد ویژه: دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری با 30 درصد تخفیف و مدرک معتبر و رسمی از سازمان فنی حرفه ای

اما پیش از خرید این وسیله کارآمد می بایست حتما آموزش طریقه محاسبه انتخاب پکیج مناسب برای مکان های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا با آموزش های اولیه در این زمینه بتوان بسته به نوع مکانی که می خواهید از پکیج استفاده کنید، پکیجی را برای خود انتخاب کنید که مناسب مکان قابل سکونت شما باشد. لذا در ادامه این مطلب به ارائه توضیحاتی پرداخته می شود تا شما را در این راستا راهنمایی کنیم تا در صورتی که می خواهید برای منزل مسکونی خویش پکیج خریداری نمایید بتوانید چه پکیجی مناسب منزل شماست و نیاز شما را برطرف خواهد ساخت. پس ما را تا انتها یاری نمایید تا به اطلاعاتی مفید در این زمینه دست یابید.

آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری

مقاله مرتبط: راهنمای خرید پکیج

مزایای بهره مندی از پکیج در منازل مسکونی

استفاده از پکیج در منازل مسکونی به شرط انتخاب پکیج مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار است. چرا که به طور کلی شما می توانید با داشتن پکیج های زمینی و دیواری در مدل های مختلف و متنوع هر لحظه آب سرد و گرم داشته باشید تا در هنگام استحمام نیازی به صبر کردن و داغ شدن آب گرم نباشد بلکه در هر لحظه ای که اراده کنید بتوانید به راحتی استحمام کرده و آب گرم مصرفی را در اختیار داشته باشید. در زمستان های سرد و طاقت فرسا نیز شما با داشتن پکیج مناسب می توانید شوفاژ های خود را تأمین ساخته و گرمای مورد نیاز را در منزل خویش به وجود آورید تا از خطر گاز گرفتگی با بخاری های سنتی و مشکلات نهفته در آن ها به دور باشید.

از دیگر مزیت های شایان توجهی که شما می توانید با خرید پکیج مناسب خود از آن بهره مند شوید اشغال نکردن فضای بسیار زیاد در منزل مسکونی شماست. به این صورت که موتورخانه های سنتی نیاز به فضای بسیار زیادی داشتند و جای زیادی را در منزل شما اشغال می کردند. این در حالی است که شما می توانید با خرید پکیج مناسب در منزل مسکونی خویش تنها به اندازه یک کابینت جایی را برای آن اختصاص دهید که مسلما جای بسیار کمی را از منزل مسکونی شما اشغال می کند.

از طرفی دیگر می توان به راحتی مدل های دیواری پکیج ها را خریداری نمود که در این صورت ضمن زیبایی که به بخشی از آشپزخانه شما می بخشد فضایی هم از شما اشغال نمی کند. با تمامی این مزیت هاست که امروزه استفاده از پکیج در مدل های مختلف آن رواج چشمگیری به خود دیده است و شما می توانید با خرید پکیج مناسب در منزل مسکونی خویش با توجه به منطقه ای که در آن زیست می کنید محاسباتی انجام داده تا با مشورت های لازم و آموزش های پیش رو در انتخاب پکیج مناسب سرانجام تصمیم درستی در این باره بگیرید.

آموزش طریقه انتخاب پکیج مناسب برای مکان های مختلف

انتخاب پکیج مناسب برای مکان های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. به این صورت که اگر شما در منطقه سردسیری زندگی می کنید با کسی که در منطقه گرمسیری زندگی می کند. بر حسب مکان سکونتی که هر یک از شما زندگی می کنید نیاز به پکیج مناسب خود را دارید. علاوه بر این مسئله اگر شما در یک خانه ویلایی با متراژ بالا زندگی می کنید با کسی که در یک خانه آپارتمانی 70- 80 متری زندگی می کند هر یک از شما نیاز به پکیج مناسب خود را دارد. به همین دلیل است که به هنگام خرید پکیج حتما می بایست فاکتورهایی را در نظر داشته باشید تا با در نظر گرفتن فاکتورهای لازم پکیجی مناسب برای خود خریداری کنید. اینجاست که می توان به ضرس قاطع اذعان داشت که اصولا قیمت بالای خرید پکیج معیار مطلوب و درستی برای انتخاب پکیج مناسب برای منزل شما نخواهد بود. چرا که ممکن است شما پکیجی با قیمت بالا و ظرفیت بسیار بالایی را خریداری کنید و به تصور اینکه پول زیادی را برای خرید این پکیج صرف کرده اید.

احساس کنید که پکیج مناسب منزل خویش را خریداری کرده اید. در حالی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. چرا که باید حتما به متراژ خانه و عوامل و فاکتورهای دیگر هم پیش از خرید پکیج مناسب منزل خویش توجه داشته باشید. در ادامه به منظور آموزش های لازم پیش از خرید پکیج مناسب برای منازل مسکونی مختلف توضیحاتی داده می شود که توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم تا در صورت خرید پکیج این توضیحات را حتما لحاظ کنید تا از انتخاب پکیج مناسب برای منزل مسکونی خود رضایت کامل داشته باشید.

معیارهای لازم پیش از انتخاب پکیج مناسب

انتخاب-پکیج-دیواری-مناسب

از جمله معیارها و فاکتورهایی که پیش از انتخاب پکیج مناسب برای منزل خویش می بایست به آن توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • توجه به ظرفیت پکیج

از جمله مهمترین مسئله ای که به هنگام انتخاب پکیج مناسب برای منزل مسکونی خویش می بایست به آن توجه داشته باشید؛ ظرفیت پکیج مورد نظر شماست. به این صورت که ظرفیت سیستم گرمایشی پکیج دیواری که به منزله میزان گرمایی می باشد که به ازای مصرف گاز تولید می شود و قدرت گرمایشی پکیج مورد نظر از جمله مسائل مهم و حائز اهمیتی می باشند که شما حتما می بایست به آن توجه داشته باشید. ظرفیت های پکیج دیواری ممکن است از 24000 تا 35000 کیلو کالری باشد که هر یک از این ظرفیت ها با توجه به  متراژ منزل شما می بایست مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت پکیج بر حسب متراژ منزل شما سنجیده شود.

به این صورت که مثلا ظرفیت 24000 کیلوکالری مناسب منازل مسکونی با متراژ حداکثر 120 متر مربع می باشد و به همین ترتیب ظرفیت های 28000، 32000 و 35000 کیلو کالری مناسب منازل مسکونی با متراژ 120 الی 180، 180 الی 220 و 220 الی 270 متر مربع می باشد. بنابراین در صورتی که منزل شما بین 220 تا 270 متر مربع می باشد؛ شما نیاز به خرید پکیج مناسب با ظرفیت 35000 کیلوکالری می باشید. پس توجه به متراژ منزل شما با توجه به ظرفیت دستگاه مورد نظر شما را در خرید پکیج مناسب یاری می کند.

  • توجه به منطقه قابل سکونت

منطقه قابل سکونت شما نیز از دیگر مسائل تعیین کننده در انتخاب پکیج مناسب برای شما محسوب می شود. به این صورت که اگر شما در یک منطقه مرطوب و معتدل زندگی می کنید، با کسی که در یک منطقه گرم و خشک زندگی می کند هر یک از شما نیاز به پکیج مناسب خود دارید. به صورت دقیق تر اگر این مسئله را موشکافی کنیم تا شیوه محاسبه انتخاب پکیج مناسب را برای منزل مسکونی خویش مورد ارزیابی قرار دهیم می توان این گونه یادآور شد که ما می توانیم در یک تقسیم بندی کلی شهرها را به سه دسته مرطوب و معتدل، گرم و خشک و گرم و مرطوب تقسیم بندی کنیم.

حال منازلی که در هر یک از این شهرها وجود دارد ممکن است از سه نوع پنجره در منزل خویش استفاده نموده باشند. به این ترتیب که برخی از این منازل دارای پنجره های دوجداره با عایق بندی مناسب هستند. برخی دیگر از پنجره های معمولی و دیوارهای معمولی استفاده نموده اند و گروهی دیگر نیز از درب و پنجره های قدیمی و نامناسبی در منزل خویش استفاده کرده اند. هر یک از این گروه های مختلف نیز نیاز به پکیج مناسب خود دارند. بنابراین با ذکر این توضیحات می توان این گونه یادآور شد:

شهرهای مرطوب و معتدل با پنجره های دوجداره در هر متر مربع نیاز به 80 تا 100 وات دارند. شهرهای گرم و خشک با همین پنجره ها در هر متر مربع نیاز به 100 تا 120 وات و شهرهای گرم و مرطوب 60 تا 80 وات در هر متر مربع نیاز آن ها را برطرف می کند. حال اگر از پنجره های معمولی استفاده می کنید به ترتیب در شهرهای با شرایط جوی ذکر شده نیاز به 100 تا 120 وات ، 120 تا 140 وات و 80 تا 100 وات در هر متر مربع می باشد. در صورت داشتن پنجره های نامناسب نیز به ترتیب نیاز به 120 تا 140، 140 تا 160 و 100 تا 120 وات توان در هر متر مربع نیاز هست. بنابراین نوع شهر و استفاده از پنجره های موجود در ساختمان مورد نظر شما در هر شهر و دیاری در انتخاب پکیج مناسب برای منزل مسکونی شما بسیار حائز اهمیت می باشد.

راهنمای-جامع-خرید-پکیج

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد؛ پیش از خرید پکیج مناسب برای منزل مسکونی خویش نیاز به یک سری فاکتورهای دیگر هم دارید که مهمترین آن ها به قرار زیر می باشد:

  • نوع ساختمان محل سکونت به صورت اداری و مسکونی و…
  • نوع دودکش به کار گرفته شده در ساختمان مورد نظر شما
  • انتخاب محلی مناسب برای نصب پکیج در داخل یا خارج از خانه شما
  • میزان آب گرم مصرفی مورد نیاز در ساختمان محل سکونت شما
  • مساحت کلی ساختمان
  • طبقه چندم بودن در هر ساختمان
  • جهت تابش آفتاب
  • تعداد سرویس بهداشتی
  • و…

هر یک از این عوامل مختلف می بایست حتما پیش از خرید پکیج مناسب برای منزل شما مورد توجه قرار گیرد تا شما بر حسب عوامل یاد شده بتوانید در نهایت پکیج مناسب منزل مسکونی خویش را با در نظر گرفتن تمامی این فاکتورها و عوامل مختلف خریداری نموده تا در نهایت از خرید محصول مورد نظر رضایت کافی و لازم را داشته باشید.

انتخاب پکیج مناسب برای هر یک از افراد

با ذکر توضیحاتی که داده شد، در صورتی که قصد انتخاب پکیج مناسب برای منزل مسکونی خویش دارید می بایست حتما موارد اعمال شده و احتیاطی را در این زمینه مورد توجه قرار دهید تا با مدنظر قرار دادن این نکات و عوامل بتوانید در انتخاب پکیج مناسب خود تصمیم بهتر و بهینه تری را بگیرید. هر یک از افراد و خانواده های مختلف در جای جای کشور با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن زیست می کنند و نیز با توجه به ساختمان محل سکونت خویش می بایست حتما به دنبال پکیج مناسب خود برای منزل مسکونی خویش باشند. در این بین شما می توانید با ورود به دفاتر نمایندگی و مراکز خرید و فروش پکیج با مسئولین فروش مشورت های لازم را صورت داده و نوع منزل مسکونی خویش و متراژ آن را با کادر مجرب فروش در میان بگذارید تا آن ها بر حسب تجربه و تخصص خود در این زمینه بتوانند شما را در این زمینه یاری برسانند.

مشورت کردن با این افراد و نیز کسانی که در انتخاب پکیج مناسب در منازل مسکونی مختلف سرآمد هستند می تواند شما را در انتخاب پکیج مناسب منزل شما یاری برساند که بهتر است پیش از خرید پکیج مناسب منزل خویش حتما به شور و مشورت های لازم و تحقیقات گسترده در این زمینه بپردازید تا در نهایت از انتخاب پکیج مناسب منزل مسکونی خویش رضایت کامل را داشته باشید.

در پایان باز هم جای دارد به این نکته به عنوان نکته نهایی در انتخاب پکیج مناسب در هر ساختمان مسکونی و اداری تکیه و تأکید شود که ظرفیت و قدرت هر یک از پکیج ها با یکدیگر متفاوت می باشد. هر چقدر ظرفیت و قدرت پکیج مورد نظر بالاتر باشد مسلما با قیمت های بالاتری هم به منصه فروش می رسند. اما نباید به قیمت پکیج توجه داشت بلکه باید به ظرفیت و قدرت پکیج بر حسب متراژ واحد مسکونی شما و نیز عوامل و مسائلی توجه داشت که پیشتر یادآور گشتیم. پس ممکن است شما در یک واحد مسکونی کوچک زندگی کنید و بر حسب متراژ نیاز به یک ظرفیت و قدرت پایین تر و البته قیمتی پایین تر دارید که انتخاب آن می تواند پکیج مناسب منزل شما به حساب آید.

جمع بندی انتخاب پکیج مناسب برای محل زندگی یا کار شما

در این مقاله در مورد انتخاب پکیج مناسب صحبت کردیم. این پکیج ها از هر برندی که باشند پس از مدتی استفاده فرسوده شده و برخی قطعات آنها نیاز به تعمیر خواهند داشت. همچنین پکیج باید به صورت سالانه و مرتب سرویس شود تا بازدهی آن افزایش یافته و کمتر دچار خرابی شود. در صورت ایجاد هر ایراد یا اشکالی در عملکرد این پکیج های دیواری، باید حتما عیب یابی و تعمیر آنها را به فردی با تجربه و آموزش دیده سپرد که متخصص نصب و تعمیرات پکیج باشد. تعمیرکاران پکج دیواری سفارشات روزانه زیادی را برای سرویس و تعمیر انواع پکیج دریافت می کنند و درآمد قابل قبولی دارند.

برای انجام تعمیرات پکیج باید به صورت اصولی و عملی آموزش دید. دوره نصب و تعمیرات پکیج دیواری در آموزشگاه فنی سازان در کارگاه مجهز و تحت نظر اساتید مجرب برگزار می شود و در پایان دوره نیز مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای به همراه یک فایل pdf رایگان حاوی آموزش های دوره به کارآموزان اعطاء می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات