قطع کردن ارتباط اپل واچ برای برخی کاربران که تازه این نوع ساعت را خریداری کرده اند گاهی کمی گیج کننده است. یکی از منحصر به فردترین محصولات اپل، غول تکنولوژی دنیا، اپل واچ است. اپل واچ ها گجت های کاملا هوشمندی هستند که قبلیت اتصال مستقیم آنها به گوشی اپل فراهم است. هر اتفاقی که در گوشی می افتد در صفحه اپل واچ قابل مشاهده است. از اپل واچ می توانید برای مشاهده تصاویر، گوگل مپ و پیامک هکنترل مستقیم آهنگ و … استفاده کنید. اولین اپل واچ در سال 2016 معرفی شد.

اپل واچ ها در ایران نیز طرفداران زیادی دارند. این گجت ها مانند دیگر وسایل الکترونیکی گاهی دچار مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری می شوند. یکی از مشکلاتی که کاربران اپل واچ ها با آن مواجه می شوند، قطع کردن ارتباط بین اپل واچ و گوشی موبایل است. در این مقاله قصد داریم قطع کردن ارتباط اپل واچ را آموزش دهیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات موبایل 

آموزش-تعمیرات-موبایل

نحوه برقراری ارتباط اپل واچ و گوشی آیفون

ما در این بخش ساده ترین روش وصل کردن یا پیر کردن اپل واچ و گوشی آیفون را به شما معرفی می کنیم. برای این کار لازم است تنها اپل واچ خود را روشن کنید و گزینه Start Pairing را تپ کنید. سپس در اپلیکیشن اپل واچ مربوط به گوشی آیفون خود نیز گزینه Start Pairing را بزنید. اگر در این حالت اپل واچ خود را به پشت آیفون ببرید فرآیند وصل کردن آیفون و اپل واچ انجام می شود. سپس می توانید با انتخاب یکی از دو گزینه Restore from Backup و Set up as a New Apple Watch نسبت به راه اندازی اپل واچ خود اقدام کنید. گزینه Restore from Backup در شرایطی که قصد بازیابی اطلاعات اپل واچ را داشته باشید استفاده می شود در حالی که گزینه Set up as a New Apple Watch جهت راه اندازی اپل واچ به عنوان یک دستگاه نو مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاله مرتبط: حل مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی

قطع کردن ارتباط اپل واچ و آیفون (Unpair) 

در شرایطی که نیاز داشته باشید ارتباط بین گوشی آیفون و اپل واچ خود را قطع کنید، می توانید از دو روش مختلف عمل کنید. در روش اول باید از اپلیکیشن اپل واچ در آیفون استفاده کنید. در روش دوم نیز قطع ارتباط از خود واچ فیس اپل واچ صورت می گیرد. در ادامه مقاله هر دو روش را مورد بررسی قرار می دهیم.

قطع ارتباط اپل واچ و آیفون از طریق برنامه اپل واچ در آیفون

قطع-کردن-unpair-ارتباط-اپل-واچ

در اولین روش، از نرم افزار Watch App که در گوشی اپل Appl  شما نیصب شده است استفاده می کنیم. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنیم.

  • اپلیکیشن Apple Watch را در گوشی خود اجرا کنید.
  • از بخش بالای صفحه، اپل واچ فعال خود را که قصد قطع ارتباط آن را دارید انتخاب کنید.
  • آیکون(info) را که مخفف Information است، از گوشه سمت راست اپل واچ انتخاب کنید.
  • گزینهUnpair Apple Watch را انتخاب نمایید.
  • در منوی باز شده هم گزینه Unpair را لمس کنید.
  • رمز عبور اپل آیدی (Apple ID) خود را وارد کرده و در انتهاUnpair را تپ نمایید. در این استیج، قابلیت  Activation Lock اپل واچ غیرفعال می شود.
  • چند ثانیه منتظر بانید تا پروسه قطع ارتباط اپل واچ و آیفون (Unpair) به اتمام برسد.

کلیک کنید: آموزش غیر فعال کردن و برداشتن قفل موبایل

نکته: در مرحله آخر ممکن است مجبور باشید کمی صبر کنید. در این مرحله گوشی آیفون تلاش می کند قبل از قطع ارتباط خود با ساعت اپل واچ از اطلاعات موجود بکاپ تهیه کند تا در صورت لزوم از این اطلات استفاده کنید. برای بازگشت اپل واچ یه تنظیمات کارخانه لازم است  تا قبل از این کار اطلاعات شخصی و خصوصی خود مانند اطلاعات کارت بانکی، رمز عبود  و … را ابتدا از گوشی خود پاک کنید.

قطع ارتباط اپل واچ و آیفون از طریق خود اپل واچ

در روش دوم از خود اپل واچ استفاده می کنیم. برای اینکار باید قبلیت واچ فیس اپل واچ خود را فعال کنیم. دقت به این نکته ضروری است که در استفاده از این روش، به طور خودکار از اطلاعات اپل واچ بکاپ گرفته نمی شود. بنابراین روش اول امن تر به نظر می رسد.

در استفاده از این روش، قابلیت Activation Lock ساعت اپل به طور مستقیم غیر فعال می شود و این یعنی فرد دیگری نمی تواند همان ساعت اپل را به عنوان یک اپل واچ جدید راه اندازی کرده و استفاده کند. برای حل این مشکل می بایست بعد از قطع شدن ارتباط ساعث اپل و گوشی آیفون شما، به سایت icloud مراجعه کرده و قابلیت Activation Lock گوشی را غیر فعال کنید. به طور خلاصه مراحل قطع ارتباط آیفون و اپل واچ و ریست فکتوری کردن اپل واچ از طریق Watch face به ترتیب زیر می باشد:

مقاله پیشنهادی: ریکاوری عکس اندروید

ریست فکتوری اپل واچ

ریست-فکتوری-اپل-واچ

  • وارد بخش تنظیمات ساعت اپل خود شوید.
  • از بین گزینه ها، گزینه General را انتخاب کنید.
  • روی گزینه reset تپ کنید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.
  • در اینجا باید Username خود را وارد کنید.
  • روی گزینه Continue بزنید.

در این مرحله ریست فکتوری کردن اپل واچ به اتمام رسیده است. حالا برای غیر فعال کردن امکان Activation Lock باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا به سایت icloud مراجعه کنید.
  • مشخصات مربوط به سایت icloud خود را وارد کرده و لاگین کنید.
  • حالا مشخصات اپل آیدی خود را وارد کنید.
  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • اپل واچ خود را در قسمت My Devices انتخاب کنید.
  • روی ایکون صربدر تپ کنید.
  • حالا باید Remove را انتخاب کنید و قابلیت Activation Lock را غیر فعال کنید.

با انجام این مراحل ارتباط اپل واچ و آیفون شما قطع شده و ریست فکتوری اپل واچ نیز انجام شده است.

دوره پیشنهادی: نحوه تغییر یا حذف مک آدرس تصادفی

جمع بندی آموزش قطع کردن ارتباط اپل واچ

در این مقاله قطع کردن ارتباط اپل واچ و آیفون را بررسی کردیم. همانطور که مطالعه کردید برای قطع کردن ارتباط اپل واچ دو روش وجود دارد که یکی از روش ها باعث پاک شدن اطلاعات شما می شود. پس توصیه می شود از روش دوم یعنی قطع کردن ارتباط به وسیله خود اپل واچ استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد درون متنی
مشاهده همه نظرات